Kakeshoma Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Tenker å kjøpe en NAS snart og vil ha en billig men ikke alt for treg til mediaserver. 2 slots (1TB foreløpig til media og senere 2TB til backup), må kunne streame HD-filmer osv uten problemer. Helst under 1500nok, dette er mest en midlertidig fast løsning, blir fullgod server innen to år. Sett litt på den Zyxel NSA-221 på tilbud på PS, og Patriot Valkyrie. Zyxelen fikk veldig dårlig i en review jeg leste pga treg overføring.. Noen synspunkter/forslag? Takk Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Jeg foreslår Synology disktation DS211j. Den koster litt mer, ca. 1500,- men jeg tror det er verd det. Jeg har en en Netgear readynas duo som jeg er greit fornøyd med, men ikke klarer å anbefale helhjertet. Den bråker littegrann for mye og så er det en del av funksjonaliteten jeg ikke får til å funke (DNLA). Jeg begynner å få dårlig plass og lurer på å bytte den ut med storebroren til DS211j som tar fire disker. Disse NAS-ene til Synology får veldig bra omtaler og tester rundt omkring. Dessuten er det aktive forum som kan være nyttige hvis man trenger hjelp. Her er en test av DS211j Vi har en todisk Synology på jobben som virker veldig OK uten at jeg har utforsket funksjonaliteten noe særlig. Det er en eldre 209+ modell. Du finner sikkert masse omtaler av forgjengeren DS210j. Den ble anbefalt en masse steder. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 Takk for svar Ja var faktisk den DS211j jeg egentlig ville ha, men den kostet litt mye på komplett, men nå som MPX har den på tilbud tror jeg jeg tar den. /Bestilt Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Takk for svar Ja var faktisk den DS211j jeg egentlig ville ha, men den kostet litt mye på komplett, men nå som MPX har den på tilbud tror jeg jeg tar den. /Bestilt Få høre dine erfaringer med den da... Gjør ikke noe om det er går noen uker/måneder. Det haster ikke for meg å kjøpe ny. Det er vanskelig å finne noe særlig informasjon om NAS-er og mediastreaming på forumer her i Norge. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Hentet den idag, og den ser jo helt nydelig ut Men får ikke link light på NASens ethernetport, så må nok sende tilbake og få ny. Utrolig kjipt Vent litt, LAN lampen lyser jo faktisk på framsiden, noe som skal indikere gigabit LAN... Skjønner ikke helt.. Jeg finner den ikke i Synology Assistant eller Spiceworks. Får heller ikke konakt om jeg kobler rett i maskinen. Yey, nå fikk jeg kontakt. Kommer tilbake med mer. Endret 3. mars 2011 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 Utrolig fornøyd til nå Fått lastet over all media osv, gikk smertefritt og relativt raskt. Testet ikke så mye med Jumbo frames osv men kunne nok fått litt raskere hastigheter. Mappet alle delte mapper til Windows og streamer uten problemer. Skal teste litt mot Android senere. Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Grattis... Et litt nøttespørsmål: Hvordan streamer du til Windows? Jeg forstår hvordan man konfigurerer NAS-en, men hvilket klientprogram bruker du i Windows for å motta "streamen"? Jeg har bare mottatt streaming fra min NAS til TV-en, men har ikke skjønt hvordan jeg skal få det til på en PC. Har fiklet litt med VLC, men ikke skjønt hvordan jeg skal koble den opp mot noen stream. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Grattis... Et litt nøttespørsmål: Hvordan streamer du til Windows? Jeg forstår hvordan man konfigurerer NAS-en, men hvilket klientprogram bruker du i Windows for å motta "streamen"? Når du har mappet sharene kan du bare åpne filene i Windows på vanlig måte. Bruker Media Player Classic HC til film og Winamp til musikk. Blir vel en form for streaming da. Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Grattis... Et litt nøttespørsmål: Hvordan streamer du til Windows? Jeg forstår hvordan man konfigurerer NAS-en, men hvilket klientprogram bruker du i Windows for å motta "streamen"? Når du har mappet sharene kan du bare åpne filene i Windows på vanlig måte. Bruker Media Player Classic HC til film og Winamp til musikk. Blir vel en form for streaming da. Det har jeg gjort. Men det hakker av og til når det overføres på trådløst nett. Trodde at streaming var noe annet og at det krevde mindre dataoverføring? Er helt noob på dette området... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå