Gå til innhold

Hjelp med Fallout New Vegas

Anbefalte innlegg

Jeg er en stor fan av hele Fallout-serien og syntes overgangen til real-time fps i Fallout 3 fungerte mye bedre enn forventet.

Når New Vegas ble annonsert gledet jeg meg til det i et år inntil det kom men jeg har enda ikke kommet meg ut av startsonen der. Jeg har brukt titalls timer på å sette opp spillet men møter på en rekke med problemer som er vanskelige å fikse. Nå som jeg har vinterferie tenkte jeg å gjøre et nytt forsøk på å få spillet til å virke. Jeg mistenker at problemene i PC-versjonen kan være umulig å fikse, eventuelt at min hardware samarbeider dårlig med spillet.

Jeg prøver å få spillet til å virke over 3 skjermer og har i grunnen lykkes med det, problemene jeg står fast med nå er micro-stuttering (som jeg har også med bare 1 skjerm aktivert) og mods som ikke virker (ulovlig operasjon når jeg åpner spillet).

Noen av disse problemene har å gjøre med at kikkertsiktene fungerte dårlig eller ikke i det hele tatt men de er fikset. Jeg ble nødt for å fjerne hele siktet og lage et sikte som var bare en crosshair men det var en brukbar workaround.

Ellers har jeg gjort ganske mye tweaking med config-filene som også er tidskrevende ettersom det er hele 3 config-filer som alle innstillinger må endres i.

For å få bezel-correction til å virke må jeg stille oppløsning manuelt i alle tre config-filene hver gang jeg skal spille.

Pipboy og datamaskiner i spillet måtte tweakes for å kunne brukes (prøvd meg frem til forskjellige zoomverdier og lignende i configfilene)

HUDen måtte også tilpasses (prøving og feiling)

Det meste har jeg altså allerede klart å fikse men spillet skipper frames hvert sekund og dette forårsaker hakking eller microstuttering. Fps er stabilt på litt over 60 med både max grafikk og minium grafikk.

Jeg har ikke klart å deaktivere CrossfireX eller vsync i spillet, det er som om spillet tvinger maskinen til å kjøre med vsync på og CrossfireX slått på uavhengig av hva jeg prøver å stille disse inn på.

Det første jeg vil gjøre er å slå av vsync og se hvordan det kjører uten CrossfireX med kun 1 eller 2 gpuer på 5970-kortet.

Dersom det kjører flytende på for eksempel 1 av 2 gpuer på 5970-kortet kan jeg bruke den gpuen og slå på alle 3 skjermene og så øke grafikken gradvis til et passelig nivå.

Deretter kan jeg installere mods, foreløpig har jeg prøvd å installere Fallout Mod Manager og FOOK men har ikke fått disse til å virke. Når jeg får de til å virke kan jeg prøve å installere flere mods.

Og så kan jeg begynne å spille :)

Har noen her funnet løsninger til disse problemene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå virker det ganske bra.

Alle 3 gpuer taes i bruk og det gikk flytende med alt på minimum på 1 skjerm, og med alt på maks grafikk på 1 skjerm og med full grafikk på 3 skjermer. Det er fremdeles bug med VATS og AA (måtte skru den av) men ellers virker det ganske fint.

Da var det bare å få installert mods og addons så er jeg i gang, digg at dette endelig virker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...