Gå til innhold

Bachelorprogram i samfunnssikkerhet og miljø

thyes

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg driver å skal søke noe skole til høsten, og er fortsatt litt usikker.

Jeg hadde først tenkt å studere engelsk, mest fordi jeg bestandig har vært faglig flink i engelsk, og liker språket. Men jobbmulighetene er litt smale synes jeg det virker som, man blir vel som regel lærer med mindre man bygger på med noe annet.

Uansett så snublet jeg over denne:

http://utdanning.no/utdanning/uit.no/samfmilj%C3%B8

Er det noen som går/har gått dette, eller evt. kjenner noen som har det? Jeg syntes det virket interessant, og jobbmulighetene er vel mange innenfor dette :)

Står ikke noe på sida der hva det undervises i på skolen, men jeg regner med det ikke er stort med matematikk her? Matte har bestandig vært en kjepp i hjulene mine, så studier med matte blir mildt sagt nedprioritert ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg driver å skal søke noe skole til høsten, og er fortsatt litt usikker.

Jeg hadde først tenkt å studere engelsk, mest fordi jeg bestandig har vært faglig flink i engelsk, og liker språket. Men jobbmulighetene er litt smale synes jeg det virker som, man blir vel som regel lærer med mindre man bygger på med noe annet.

Uansett så snublet jeg over denne:

http://utdanning.no/utdanning/uit.no/samfmilj%C3%B8

Er det noen som går/har gått dette, eller evt. kjenner noen som har det? Jeg syntes det virket interessant, og jobbmulighetene er vel mange innenfor dette :)

Står ikke noe på sida der hva det undervises i på skolen, men jeg regner med det ikke er stort med matematikk her? Matte har bestandig vært en kjepp i hjulene mine, så studier med matte blir mildt sagt nedprioritert ^^

Ikke for å være frekk, men det er en rimelig smal sak å finne mer informasjon om studiet når du vet hva det heter og hvor det undervises.

Link til studiets hjemmesider

Her ser du også fagplanen lenger ned på siden.

Angående matte vil studier innen sikkerhet nesten alltid innebære en viss grad av kunnskap innen statistikk. Dog ser der ikke ut som det er særlig mye statistikk innen dette studiet. For å være helt sikker kan du sikkert kontakte UIT for å sjekke angående dette.

Jobbmulighetene bør være bra, og sikkert enda bedre om du bygger på til en master senere.

Lenke til kommentar

Jeg studerer dette nå, og det kan virkelig anbefales!

Det er ikke noe matte, hvis du vil ha det burde du søke ingeinør i sikkerhet og miljø. Noen fag er felles med denne linja. Du får mange jobbmuligheter, har mange gjesteforelesere fra forskjellige retninger innenfor samfunnssikkerhet og de er alle interessert i å ansette folk med denne utdannelsen. Er mye pensumlesning, men det går seg til etterhvert :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...