fantaorange50ore Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 hei, skal søke vgs i morgen, og skal søke internat, men jeg har ikke funnet noe internat i trøndelag. Har tenkt å søkt elektrofag. Noen som veit av noe? mære landbrukskole, veit jeg om, så ikke ta med den. takk Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Ettersom Trøndelag er ganske stort så mistenker jeg at du må spesifisere litt nærmere... Og i de fleste tilfeller hvor du flytter for å gå på skole så må du nesten leie hybel på det private markedet, sånn generelt sett, men hvis du spesifiserer litt mer så kan vi kanskje hjelpe deg mer. Lenke til kommentar
fantaorange50ore Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 internater sørover for Levanger, med elektro fag. Hvis noen veit av noen internater som har det, så ville jeg blitt veldig glad. takk til alle som svarer, håper dere kan hjelpe meg! ;D Lenke til kommentar
fantaorange50ore Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 versåsnill og hjelp til litt Lenke til kommentar
fantaorange50ore Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 Ingen som veit? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Jeg tror ikke det er noen, og det virker som du forutsetter at det er noen, men sånn generelt sett så er det ikke spesielt vanlig med internatskoler i Norge... Lenke til kommentar
fantaorange50ore Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 okei, hvis det ikke finnes, så er det ikke noe å gjøre med, men jeg har ett annet spørsmål jeg lurer på, så da poster jeg det bare her jeg. Saken er den at jeg har søkt på internat vgs skoler i andre fylker, men jeg veit ikke hvordan denne kristendommen er. Selv er jeg ikke noe spesielt interessert i det, så hvis noen har gått på ei kristen skole med internat, hadde det vært fint å høre hva det går ut på. takk til de som hjelper meg;-D Lenke til kommentar
fantaorange50ore Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 hvis jeg begynner i Oslo vill det bli vanskelig å forstå hva de sier da? Hvis noen veit om skoler nært trøndelag, eks_-; Nordland og Møre og Romsdal vill jeg høre om de!;¤ Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Med mindre du suger i norsk burde ikke bokmålsnære dialekter være et problem... Skjønner du hva folk sier på TV? Lenke til kommentar
fantaorange50ore Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 Jeg har fulgt med på, Hotel Cæsar siden 5/6 klasse og skjønner godt hva de sier. Er det ikke stort sett sånn de snakker der da? men veit du hvordan derre kristendommen fungerer på skolene? takk for at du hjelper til! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Det jeg har hørt fra ikke-kristne som har gått på kristne skoler og folkehøyskoler er at det er hyggelig, du må være med, men du kan jo "meditere" under gudstjenestene... Oversatt, sitt ned hold kjeft og smil, så går det meste bra. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 hvis jeg begynner i Oslo vill det bli vanskelig å forstå hva de sier da? Hvis det er noen som skal ha problemer, så er det de som snakker østlandsdialekt og skal forstå deg. Jeg vet at flere har problemer med min dialekt (jeg er fra Nordfjord i Sogn og Fjordane), og jeg vil påstå at en del trøndere snakker vesentlig mer grautete enn meg. Mange har en tendens til å mumle veldig, i tillegg til at det går grusomt fort. Østlandsfolka forstår jeg derimot minst like bra som de med min egen dialekt, med unntak av noen få uttrykk. Jeg bor forresten i Trondheim, så jeg har ingenting mot trøndere. Lenke til kommentar
fantaorange50ore Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 takk for nyttig informasjon! er det noen som veit hvordan folkene normalsett er på kristne skoler? for eksempel, går de i kirken hver søndag? har bilde av Gud/Jesus på en plakat, og har Gud/Jesus som ett idol? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Det varierer nok veldig, fra de som går der fordi skolen er god og ikke er kristne til de som går med t-skjorter med jesus på. Men du kan nok forvente aktive kristne... Lenke til kommentar
fantaorange50ore Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Takk for hjelpen, Horrorbyte og iChristian! ;DDDDD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå