idukjent Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Har en sånn datamaskin der windows er lagret på hardisken å man kan reformatere ved å trykke F11 under oppstart, får en stund siden når windows 7 kom ut instalerte jeg gratisversjonen av den å fikk alt annet på hardisken slettet., siden har jeg lett etter oprativsystem til windows vista home premium 32bit norsk språk. Jeg fikk tak i en plate fra en venn for ett par månder siden men den var opprinnelig til en dell maskin. Jeg prøvde instalere med denne cd plata å skrev inn min licens nøkkel fra windows. Funket ganske bra. Men da jeg så at denne instalasjonen krevde over 200 gb plass på hardisken ble jeg litt overasket. Noen som kan hjelpe meg? skulle helst ha hatt en ren instalasjon uten noe som helst tilegg. drivere får jeg tak i gjennom hp sine hjemmesider. Datamaskinen er en DV9812EO. Martin., Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Enten så kan du bestille recovery disk fra produsenten av maskinen du har kjøpt PCen av eller så kan du kjøpe en ny lisens og CD fra f.eks komplett. Det er basically de to mulighetene du har. Uten å måtte piratkopiere. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Gikk igjennom samme greia da jeg hadde win7 beta (og deretter linux, som klarte å føkke til partisjonen med Vista på). Eneste du kan gjøre er å bestille DVD- ene fra HP. Ikke legg inn noe drit fra dell, da ender du opp med bloatwaren og driverne deres, og må installere alt fra HP i tillegg. Det er nok ikke en god løsning. Tipper HP skal ha en hundrelapp eller to for produktet du allerede har betalt for... Lenke til kommentar
idukjent Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 Blir vell nøtt til å sende en epost til hp da. Surt å betale for windows igjen når man alerede har lisens nøkkelen. Går ikke an å kontakte windows å få sendt fra dem da? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Nope. Microsoft (ikke windows) har solgt lisens til å bruke Windows som et OEM- produkt, og har ingenting med kundeforholdet mellom deg og HP å gjøre. Blir som å kreve nye bremseklosser av Shimano når du har kjøpt en DBS- sykkel. Har vært i gjennom samme greia. Jeg ville ikke ha Vista (betale 200 kroner for møkk) og bruker derfor Linux. Er dog ikke sikker på at HP skal ha penger for det.. Jeg har Acer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå