Gå til innhold

IRQL: not less or equal


Anbefalte innlegg

Hei Sveis alle sammen!

Jeg har hatt et problem i den siste måndten.

Det har seg sånn at dataen min plytselig bare kræsjer og viser fram en blåskjerm hvor det står:

IRQL: not less or equal

Jeg har prøvd å skifte plasser på kortene mine, har slått av ACPI, oppdatert BIOS, gjort så mange IRQ plasser ledig som mulig og har skrudd av shodowing i BIOS. Menneh det samme bare fortsetter. Er det skadelig for noen av komponentene mine? Og kan det være noen av komponentene som forårsaker dette. Jeg har tatt it lydkortet mitt som forøvrig var Creative.

Kjører også et GeForce 256DDR kort.

 

Jeg kjører WinXP og har ASUS A7M266 hovedkort.

HJELP!!!, Det er en irriteranders feil.........

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Hadde samme probelmet en tid tilbake.

Det eg gjorde for å fikse problemet:

Satte ACPI på,skrudde av Plug and Play OS i Bios.

Skiftet en RAM brikke.

Installerte de siste Via 4in1 driverne.

Og alt funket fint som bare det etterpå.

 

Snakket med en tekniker der eg kjøpte maskinen.Og han mente at i 9 av 10 tilfeller var det Ram'en som skapte problemene.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-02 23:29, Sufrati skrev:

Hei Sveis alle sammen!

Jeg har hatt et problem i den siste måndten.

Det har seg sånn at dataen min plytselig bare kræsjer og viser fram en blåskjerm hvor det står:

IRQL: not less or equal

Jeg har prøvd å skifte plasser på kortene mine, har slått av ACPI, oppdatert BIOS, gjort så mange IRQ plasser ledig som mulig og har skrudd av shodowing i BIOS. Menneh det samme bare fortsetter. Er det skadelig for noen av komponentene mine? Og kan det være noen av komponentene som forårsaker dette. Jeg har tatt it lydkortet mitt som forøvrig var Creative.

Kjører også et GeForce 256DDR kort.


Jeg kjører WinXP og har ASUS A7M266 hovedkort.

HJELP!!!, Det er en irriteranders feil.........



 

Problemet ditt kan også være buggy drivere

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC

Problemet kan skyldes mange ting... Men før du går til innkjøp av dyrere ram og greier, så prøv rett og slett en reformatering og legg inn windows på nytt... Jeg hadde samme problem som deg, og det ble fikset av det...

Lenke til kommentar

Har samme problemet. Re-installering har ikke hjulpet, skru av OS Plug and Play har ikke hjulpet. Frigjort IRQ-er har ikke hjulpet.. Det er en feil i XP tror jeg, siden jeg har lest om den feilmeldingen for Win2k. Det stod at problemet løste seg ved å installere "Service Pack 2 for Win2k", men det kan jo ikke vi XP-brukere. Så da må vi vel bare vente til oppdateringer blir lagt ut... har også fått en annen blåskjerm - fastfat.sys et eller annet.. samme greiene :sad:

Si ifra hvis dere finner ut noe :smile:

Lenke til kommentar

Hallois alle sammen!

Jeg vil takke for deres råd...

Det virker som om pc'n min har tatt til fatning.

Jeg har skifta plasser på RAM brikkene mine og har installert VIA PCI dirvere, den nyeste som jeg fant, hadde allerede de andre VIA driverne installert.

 

I går etter at jeg hadde oppdatert min data (nevnt ovenfor) sto pc'n min oppe en hel dag uten åp klikke, så dette er vel et godt tegn. :smile:

 

Har også avinstallert Blackice, bare for sikkretskyld.. Håper det hjelper også.. Regner med det.

 

Men tiden vil vise om problemet er fikset, kanskje det bare var en helt utrolig flaxe dag, hvor pc'n hadde bestemt seg for å ikke krasje... :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...