mrbragstad Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Hei! Skal kjøpe 2 stk Pioneer TS-W3002D4 med 4 elementer på 4 ohm.. Er 2 elementer på hver sub på 4 ohm! Er det mulig og koble disse 4 elementene ned til 1 ohm? Og hvordan? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 (endret) Eh..?? er det 2 eller 4 stk du skal ha?? Forstår jeg det rett, så skal du ha 2stk, og hver av disse har 2 spoler på 4ohm. Hvis det er sånn, så er det bare å paralellkoble alle 4 spolene så havner du på 1ohm. Men så kommer spørsmålet, hvorfor vil du ha akkurat disse subene? og hvorfor vil du kjøre i 1ohm? Du bør ha en forsterker som gir borti 2000w rms i 1ohm i tilfelle. Det finnes suber som er betydelig bedre enn de der, som ikke koster like mye Endret 27. februar 2011 av cossiemk1 Lenke til kommentar
mrbragstad Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 Eh..?? er det 2 eller 4 stk du skal ha?? Forstår jeg det rett, så skal du ha 2stk, og hver av disse har 2 spoler på 4ohm. Hvis det er sånn, så er det bare å paralellkoble alle 4 spolene så havner du på 1ohm. Men så kommer spørsmålet, hvorfor vil du ha akkurat disse subene? og hvorfor vil du kjøre i 1ohm? Du bør ha en forsterker som gir borti 2000w rms i 1ohm i tilfelle. Det finnes suber som er betydelig bedre enn de der, som ikke koster like mye Okei.. Var det jeg trodde! Har funnet forsterker på 2200 watt RMS i 1 ohm.. Hadde 1 slik subb før, og ble meget imponert! Så hvorfor skulle jeg ikke velge denne? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Hvis de imponerer deg, så er det ingenting i veien for å velge dem igjen, jeg bare sier at det finnes de som funker ennå bedre i den prisklassen Lenke til kommentar
mrbragstad Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 Hvis de imponerer deg, så er det ingenting i veien for å velge dem igjen, jeg bare sier at det finnes de som funker ennå bedre i den prisklassen Okei! Hvilke subber du tenker på? Tar gjerne imot tips! Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Hvis de imponerer deg, så er det ingenting i veien for å velge dem igjen, jeg bare sier at det finnes de som funker ennå bedre i den prisklassen Okei! Hvilke subber du tenker på? Tar gjerne imot tips! Feks: http://www.planethifi.no/shop/products/Ground-Zero-GZHW-30X.html Eller: http://www.planethifi.no/shop/products/Ground-Zero-GZRW30SPL.html Lenke til kommentar
kretuk Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Hei! Skal kjøpe 2 stk Pioneer TS-W3002D4 med 4 elementer på 4 ohm.. Er 2 elementer på hver sub på 4 ohm! Er det mulig og koble disse 4 elementene ned til 1 ohm? Og hvordan? Er det 2 stk subwoofere du skal ha? Da mener du sikkert at det er 2 spoler pr sub på 4 ohm, noe jeg skjønner utifra navnet på subben. Skal du koble disse 2 subbene i 1 Ohm må du parallellkoble spolene på begge subbene, for så å parallellkoble de 2 subbene inn på forsterker. Parallellkobling vil si å koble sammen + mot +, og - mot -. Ved parallellkobling halveres Impedansen (Ohm). Håper dette hjelper deg :-) //Stian Togstad Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Hei! Skal kjøpe 2 stk Pioneer TS-W3002D4 med 4 elementer på 4 ohm.. Er 2 elementer på hver sub på 4 ohm! Er det mulig og koble disse 4 elementene ned til 1 ohm? Og hvordan? Er det 2 stk subwoofere du skal ha? Da mener du sikkert at det er 2 spoler pr sub på 4 ohm, noe jeg skjønner utifra navnet på subben. Skal du koble disse 2 subbene i 1 Ohm må du parallellkoble spolene på begge subbene, for så å parallellkoble de 2 subbene inn på forsterker. Parallellkobling vil si å koble sammen + mot +, og - mot -. Ved parallellkobling halveres Impedansen (Ohm). Håper dette hjelper deg :-) //Stian Togstad Har du lest noe mere enn den første posten her?? Det står jo forklart i post 2 hvordan dette gjøres, og i post 3 så bekrefter han at han har skjønt det, så hvorfor forklare ennå en gang flere dager etterpå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå