Shotherra Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Pc starter bare på nytt helt sånn plustelig.. akkurat som det skulle være et kort strømtap! og noen ganger slår den seg bare av, selv når jeg holder på med arbeid. Så tar det en tid før jeg kan trykke på på-knappen.. Dette er veldig irriterende Tempen på pc holder seg sabil og cpu blir ikke for varm heller. Kan opplyse at cpu temp er på 56c og system på 35c. Hva er galt? kan det være en form for kortslutning i pc? PS: skader det PSU om jeg trekker 7 volt på 2vifter? Lenke til kommentar
trd374 Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Hvilken psu har du? Har du mye tilleggskort/utstyr tilkoblet? Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 har en chieftec PSU 300w. Har et skjermkort, nettverks kort, lydkort og et integrert lydkort!! har 2 vifter på 7volt, 1 på 12v med nosie controller, og en vifte som trekker strøm fra hk. Har også et bremselys montert inni pc.. (mange lysdioder på en lang rekke), CD-rom, og brenner. 2 hd og en diskett..... Nevnte jeg at jeg har XP? Det startet etter en stund da jeg installerte xp... 2 ting: Hvordan kan en merke at PSU blir ustabil hvis jeg trekker for mye strømwatt?? Og hvordan finner jeg ut av hvor mye strømwatt jeg bruker? Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 nå skjedde det igjen.. bare denne gangen slo den seg rett av.. måtte vente før jeg kunne slå den på!! Alt tyder på en slags koertslutning! dette skjedde 13:59 Lenke til kommentar
jcs0607 Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 kobl av alt som ikke er helt nødvendig og se om problemet fortsatt er der Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 nå skjedde det igjen.. bare denne gangen slo den seg rett av.. måtte vente før jeg kunne slå den på!! Alt tyder på en slags koertslutning! dette skjedde 13:59 Får du noe opp i eventlogen? Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 sånn... nå er det meste koplet fra.. PS: 2 ting: Hvordan kan en merke at PSU blir ustabil hvis jeg trekker for mye strømwatt?? Og hvordan finner jeg ut av hvor mye strømwatt jeg bruker? Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 sånn... nå er det meste koplet fra.. PS: 2 ting: Hvordan kan en merke at PSU blir ustabil hvis jeg trekker for mye strømwatt?? Og hvordan finner jeg ut av hvor mye strømwatt jeg bruker? Last ned overvåkingsprogram, ala Asus Probe eller lignende. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 nå skjedde det igjen.. bare denne gangen slo den seg rett av.. måtte vente før jeg kunne slå den på!! Alt tyder på en slags koertslutning! dette skjedde 13:59 Får du noe opp i eventlogen? hva er eventlogen???? Last ned overvåkingsprogram, ala Asus Probe eller lignende. har PC alert 4 for msi hk.. Der overvåker den volten... Alt ser helt fint ut der.. Burde jeg laste ned noen andre programmer? Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Eventlogen finner du i Start -- Control Panel -- Administrative Tools -- Event Viewer. Se etter feilmeldinger. Du trenger ikke flere overvåkningsprogrammer, tror jeg. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Eventlogen finner du i Start -- Control Panel -- Administrative Tools -- Event Viewer. Se etter feilmeldinger. Du trenger ikke flere overvåkningsprogrammer, tror jeg. event viewer!!! Du har vel xp på engelsk? jeg har norsk Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Eventlogen finner du i Start -- Control Panel -- Administrative Tools -- Event Viewer. Se etter feilmeldinger. Du trenger ikke flere overvåkningsprogrammer, tror jeg. event viewer!!! Du har vel xp på engelsk? jeg har norsk Du klarer vel å oversette? Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 jada... tror jeg...... eller kanskje ikke. hmm uansett så kan jeg ike finne no! Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 jeg har samme "problemet", for min del er det en harddisk som snart gir opp, den er nemlig 7 år gammel og har litt feil her og der, det liker windows veldig lite, og gir meg derfor en BSOD(+evnt reboot om jeg har satt det på) eventlog'n er fin å glo på Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 jeg har samme "problemet",for min del er det en harddisk som snart gir opp, den er nemlig 7 år gammel og har litt feil her og der, det liker windows veldig lite, og gir meg derfor en BSOD(+evnt reboot om jeg har satt det på) eventlog'n er fin å glo på har en gammel hd jeg og... og det er en god del med feil på den... ødelagte sektorer!! kan det være hd som er årsaken? fant den loggen tror jeg.. Ytelse log? Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 tror jeg trekker for mye strøm.... må nok stille på dette i biosen... før lå: 12V på ~12,06v og 11,94v 5V på ~5.03v og 5.00v etter å ha koplet ut noen vifter... nå ligger: 12v på ~ 12.06v og, 12,00v, 12,12v 5v på ~ 5.03v og 5,00v temepen stiger fare truende! Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 mmc.exe C:WINDOWSsystem32eventvwr.msc kjør den i RUN/kjør, så åpner den seg for deg;) husk å evnt bytte ut c:windows med mappa til windowsen din. SYSTEM log er den du skal glo på, se etter "error" og "warning" spesielt rundt tiden den rebooter seg selv. Lenke til kommentar
jcs0607 Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 det at du kjøreer 7V på 2 vifter kan skade PSU en, men det er lite sannsynlig Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 mmc.exe C:WINDOWSsystem32eventvwr.msc kjør den i RUN/kjør, så åpner den seg for deg;) husk å evnt bytte ut c:windows med mappa til windowsen din. SYSTEM log er den du skal glo på, se etter "error" og "warning" spesielt rundt tiden den rebooter seg selv. jeg gjorde det.... fant den og... fant et par feil og advarsler!!!! men skjønte ikke så mye.. klarer ikke å finne ut av det! Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 mmc.exe C:WINDOWSsystem32eventvwr.msc kjør den i RUN/kjør, så åpner den seg for deg;) husk å evnt bytte ut c:windows med mappa til windowsen din. SYSTEM log er den du skal glo på, se etter "error" og "warning" spesielt rundt tiden den rebooter seg selv. jeg gjorde det.... fant den og... fant et par feil og advarsler!!!! men skjønte ikke så mye.. klarer ikke å finne ut av det! Vel, en god start hadde vel vært å skrive de inn her, så man kunne se med egne øyne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå