Gå til innhold

Databaser og hjemmesider, ny og gammel cms

Anbefalte innlegg

Hei,

fant ut etter søking på forumet her at dette spørsmålet ikke var blitt besvart tidligere, men jeg forbeholder meg retten til å ta feil.

Saken dette gjelder er følgende: Jeg har overtatt ansvaret for drifting og oppdatering av en hjemmeside, et arbeid som tidligere ikke har vært så veldig høyt prioritert i foreningen jeg er med i(det funker jo, hvorfor skal vi endre? Og ja, forresten, hvorfor vises sidebarene forskjellig i firefox og IE?). Nå har da altså jeg og noen andre fått igjennom at det er på tide å oppdatere, og i den forbindelse tenker vi at det enkleste er å lage nye sider, siden de gamle sidene kjører mambo (4.5.4). Nå har vi tenkt å lage de nye sidene i wordpress, men det er enda et ønske om at vi tar vare på de gamle sidene. Det jeg da tenkte er jo at det enkleste i så måte måtte være å lage en side, f. eks gammel.side.no, hvor jeg legger mambosiden, og da installerer WP på side.no. Spørsmålet er om dette er teknisk mulig, og hva må jeg i så fall gjøre? Av den grad det er relevant, så hostes siden vår av one.com, så å lage dette subdommenet skal være veldig enkelt via ftp, men kan jeg bare flytte hele mamboinstalasjonen inn i den nye mappa, eller må jeg tweake databasen. Grunnen til at jeg spør om dette, er at dette fremstår som lettere enn å legge inn 4 år med artikler inn i WP.

Takker på forhånd for svar.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Grunnen til at jeg spør om dette, er at dette fremstår som lettere enn å legge inn 4 år med artikler inn i WP.

Takker på forhånd for svar.

Skal du ha to siter for en forening ... gammel og ny? Høres rimelig forvirrende ut ...

Hadde det vært opp til meg så hadde den gamle cms forsvinnet med betongsko, men nå er det ikke en gang så enkelt...

ChristianW: takker for tips, skal testes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...