leif-ole Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Har nettopp kjøpt et brukt eos 40 d, fikk tatt et bilde så kom det opp melding(busy) på topp skjermen. Har ikke fått tatt noen bilder etter dette,får heller ikke opp menyskjermen bakpå kamera. Hva kan dette komme av? Håper noen kan hjelpe for dette var triste greier, hadde håpet å ta mange fine bilder i helga. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Kjør en nullstilling av kameraet "factory reset" skulle være et sted i menyen. Formater minnekortet i kameraet - velg "format" i menyen. Lenke til kommentar
leif-ole Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 (endret) a Endret 27. februar 2011 av leif-ole Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Kan hjelpe å ta ut batteriet også, og så oppdatere til siste firmware. Lenke til kommentar
leif-ole Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 Problemet er at jeg ikke kommer inn på menyskjermen etter dette, har også tatt ut begge batteriene uten at det hjalp. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 (endret) begynn med og resette kameraet til fabrikk-innstillingene, hjelper ikke det så ta ut batteriet samt minnebatteriet "ligger i samme rom som hovedbatteriet" la kameraet være i minst en time før du setter inn batteriene igjen "hard-reset". Har du riktig Minnekort i forhold til kameraet ta ut minnekortet og slå på kameraet, hjelper ikke det heller så lever tilbake kameraet, da det er en feil som må repareres. Anbefaler og alltid slette bildene ved å formatere kortet og prøv å unngå og slett bilder mens du fotograferer "kan tulle med nummereringen og overføringen" og ikke bruk Cn-Fn funksjoner hvis du ikke er helt sikker hva de er til, ofte så gjør de kameraet tregt når de er påslått. Ta også og oppgrader firmware samt Canon sine redigeringsprogrammer hvis du bruker dem. Endret 27. februar 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Ta ut begge batteriene og la dem være ute i minst en time. Ta samtidig av og på igjen objektivet, ut og inn minnekort og lad hovedbatteriet. Sjekk i annet kamera eller i datamaskin at minnekortet fungerer. Lenke til kommentar
leif-ole Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 Har prøvd tipsene som er kommet, men ingenting hjalp. Hadde jeg kommet inn i menyen så tror jeg at problemet hadde løst seg, men jeg ser ikke noe på skjermen av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Har prøvd tipsene som er kommet, men ingenting hjalp. Hadde jeg kommet inn i menyen så tror jeg at problemet hadde løst seg, men jeg ser ikke noe på skjermen av en eller annen grunn. Tror du burde ta kontakt med selger og heve kjøpet hvis mulig. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Tror du burde ta kontakt med selger og heve kjøpet hvis mulig. Jepp - høres sånn ut... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå