zaibott Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 jeg har tenkt til å legge oprativ systemet på ssd'en. sakl ha windows 7 home premium 64bit. trenger min. 20gb. har et lite budsjett. så billig så mulig men en bra. helst under 500kr men det er veli ikke mulig???? det er jo sykt dyrt med SSD: mvh Zaibott Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 (endret) Til under 500 kroner får du ikke noen ssd, men du kan heller ikke regne med kjempegod ytelse, men kankje en helt grei ytelse. Får da noen over 500 da. =65%28809%29&detailId[]=65%28850%29"]Se listen hos prisguide Endret 27. februar 2011 av Crazyjoey Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Vel litt rettelse til det over - du KAN få en SSD til 500kr, men da snakker vi om en liten en fra forrige generasjon eller noe - altås lite ideelt. Om du er heldig så kanskje du kan finne en Intel M25 2gen brukt til den prisen? Jeg ville ikke gått for 1gen pga. mangel på trim støtte. Jeg ville heller gått opp i prisklasse til rundt 800kr om du først skal ha en SSD. Da har du råd til en C300 60GB versjon som er ypperlig. Merk at det kommer en ny "bølge" med SSDer nå i slutten av mars en gang. Fra det jeg ser er det mye samme priser som denne generasjonen i forhold til størrelse, men gjevnt over ser det ut til at det blir en betydelig økning i ytelse uten at prisene går oppover. C300 er veldig bra allerede altså, men om du venter litt kan du få enda litt mer for de samme kronene. -Stigma Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 http://www.prisjakt....kmoms#prodlista Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 http://www.prisjakt....kmoms#prodlista Ikke dum liste. Intel X25-V G2 40GB er et alternativ som jeg glemte å regne med - om du ikke synes det er noe problem at den er så liten. Jeg synes denne er et dårlig kjøp i forhold til C300 siden du får mer plass og betydelig mer ytelse for skarve 200kr ekstra, men dette er vel mer eller mindre den billigste SSDen som jeg fremdeles kan annbefale med god samvittighet. Alt under dette har en tendens til å være "boss" og modeller med diverse store problemer fra tidligere generasjoner som absolutt ikke kan annbefales. Ellers er eneste andre sjanse til å presse prisen å se om det finnes noe brukt - men jeg ser ikke mange SSDer på brukmarkedet enda. -Stigma Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Har selv bestilt SSD 2,5" SATA2 64GB SuperTalent UltraDrive ME/GX 230/180MBps til 680 kroner fra it24.no mens jeg venter på den nye generasjonen SSD. Det er kanskje ikke den raskeste disken, men til den prisen er det greit. Tror jeg bestilte den siste de hadde på lager, ihvertfall står det utsolgt nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå