nothened Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Hei Jeg har funnet en brukt toyota avensis 2007-modell på finn.no, som ser grei ut. Jeg er imidlertid usikker på én ting: Bilen ble importert fra tyskland ved 20.000km, og har kjørt totalt 80.000km. Alle servicer skal være fulgt opp i Norge. Jeg lurer på hvilke fordeler og ulemper det er ved å kjøpe en importert bil? Kan det f.eks. være at understellsbehandlingen ikke er god nok for norske (saltede) veier..? Kan det være de mangler setevarmere fordi det ikke trengs i landet bilen opprinnelig ble solgt i? På forhånd takk for innspill! Lenke til kommentar
Sandwich Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 dude spør han som selger den!!!!!!! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Søstera mi hadde en noe eldre, importert Avensis og fikk store problemer da en injector røyk. Det viste seg at den utelandske modellen brukte en annen injector enn de som er solgt i Norge. Ble masse rot og tok laaang tid før det ble orden på bilen igjen. Lenke til kommentar
Sandwich Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Em.. Hvis du skal kjøpe er det noe DOBBELMOMS greier. Du må betale moms i tyskland + momsen av momsen i Norge!!! Dette er stress... Lenke til kommentar
koots Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Em.. Hvis du skal kjøpe er det noe DOBBELMOMS greier. Du må betale moms i tyskland + momsen av momsen i Norge!!! Dette er stress... Skjønte jeg det riktig er bilen importet og kjørt i Norge på norske skilter de siste 60k km. Lenke til kommentar
Sandwich Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Em.. Hvis du skal kjøpe er det noe DOBBELMOMS greier. Du må betale moms i tyskland + momsen av momsen i Norge!!! Dette er stress... Skjønte jeg det riktig er bilen importet og kjørt i Norge på norske skilter de siste 60k km. Høres logisk ut det Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Em.. Hvis du skal kjøpe er det noe DOBBELMOMS greier. Du må betale moms i tyskland + momsen av momsen i Norge!!! Dette er stress... Har du i det hele tatt noe peiling på hva du prater om her ..? Lenke til kommentar
AudiA3 Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Hvis servicene er utført og det er dokumentert så burde det ikke være noe problem med å kjøpe en importert bil idag. Har selv kjøpt flere bruktimporterte biler og aldri hatt noe problem, kun vanlig slitasjedeler som byttes etterhvert. Det du kan gjøre er å ringe en Toyota forhandler eller reklamasjonsansvarlig i Toyota Norge for å få utlevert reklamasjon/garantisaker det har vært på bilen (Dersom det har vært noen). Du må forklare at du ønsker å kjøpe denne bilen, ha klar Chassisnummer når du ringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå