Gå til innhold

Fysisk størrelse på harddisker

Simen1

Anbefalte innlegg

Jeg synes klassifiseringen av fysisk størrelse på harddisker er noe snodig i både den gamle og nye prisguiden.

Her et bilde fra den gamle:

post-3851-0-24426300-1298810188_thumb.png

Her er fysisk størrelse og type blandet inn i samme meny. Jeg tror det vil bli mer oversiktlig om disse to tingene skilles.

Overskriften er også misvisende for SSD siden SSD ikke er en type harddisk. Jeg vil foreslå følgende:

Overskrift: Harddisk/SSD

Formfaktor: 1,8" 2,5" 3,5" mini SATA, mini PCI express, PCI express, DIMM (jepp, det finnes faktisk DIMM SSD), ekstern.

Type: HDD, SSD, Hybrid

1-tommers harddisker er ikke lengre i salg og de som var i salg for noen år siden lå ikke i kategorien harddisk men i kategorien minnekort.

Det er en egen rullemeny for intern/ekstern. Denne synes jeg kan fjernes siden det samme dekkes av rullemenyen formfaktor.

Listen over grensesnitt kan kortes ned siden mange av de på lista er utdatert for mange år siden. Det kan kanskje organiseres som en avkrysningsliste fordi enkelte harddisker/SSDer har mer enn ett grensesnitt. F.eks finnes det interne eksterne med eSATA + USB + Firewire. Det bør også skilles på USB 2.0 vs 3.0.

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • Opprett ny...