thres93 Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 (endret) Er det mulig å bruke en HDMI-DVI konverter på PS3 til en PC skjerm? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344881 Endret 27. februar 2011 av Resell4 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Det burde vel gå fint - HDMI og DVI er vel samme signalet. Det er bare en ren kontaktadapter, så jeg ser ikke hvordan det IKKE kunne fungere. Det eneste du må tenke på her er at vanigvis går lydsiglanet gjennom HDMI'en også, men når du kobler den over til DVI så kan jo ikke lyden følge med pga. DVI ikke har noen støtte for lydoverføring. Det betyr at du enten må kable lyden separat, eller bruk en mer fancy adapter som gir deg overgang fra HDMI til DVI+lydutganger. Det letteste er nok sansynligvis å bare ha en ekstra kabel for lyden fra PS3'en. Jeg anntar den har en analog lydutgang eller noe sånt i tillegg som du kan bruke. -Stigma Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 PS3 lar deg lett sende bildet over HDMI, og lyd ut via PS-AV-kontakten (den med gul+hvit+rød ledninger). Jeg gjorde dette en god stund før jeg fikk en TV med HDMI inn. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Skjermen må støtte HDCP og bør være widescreen. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Må den støtte HDCP for ikke-HDCP-beskyttet materiale? Er de fleste spill HDCP-beskyttet? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Må den støtte HDCP for ikke-HDCP-beskyttet materiale? Er de fleste spill HDCP-beskyttet? Ja, jeg trodde også dette primært gjaldt filmer?... Men jeg skal si at jeg ikke har så mye praksis erfaring med HDCP enheter. -Stigma Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Har spilt på skjermer som ikke støtter HDCP med en slik overgang tidligere. Fungerte fint og brukte optisk til lyd. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Sist jeg prøvde å koble til en skjerm uten HDCP-støtte fikk jeg nada bilde. Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 (endret) Jeg har en Acer skjerm som støtter HDCP så det går finfint Endret 27. februar 2011 av Resell4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå