Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

har koblet bilstereo, men....

provolone

Anbefalte innlegg

hei

holder på å sette inn en "ny" bilstereo som jeg kjøpte av en kompis. har koblet alt, men når jeg skrur den på driver den bare å blinker av og på (spiller og forsterker). fikk den i gang en gang, men når man skrur opp volumet, begynner den med blinkingen igjen.

er dette en koblingsfeil, får den for lite strøm eller noe sånt?

på forhånd takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Garantert koblingsfeil, og dårlig jording er en klassiker... Husk at alt skal være strømløst når du kobler, og da er det enklest å ta av minuspolen ;)

Hva er det du har koblet opp, og hvordan er det koblet?

tenkte meg det ja. skal prøve igjen litt senere i dag, får se da.

heh, litt flaut hele annlegget egentligt. er en orndtlig mikke mus/ lavbudsjetts-løsning for å få litt mer guff i bilen. er helt n00b på dette, men skal prøve å forklare det.

anlegget er en pioneer pakke som ble kjøpt på bilradiospesialisten. har 2 bakhøytalere, 12" sub, forsterker og spiller. alt er koblet opp, spiller fremme, og resten bak.

litt usikker på hva du vil ha svar på når du spør om hvordan det er koblet.

Lenke til kommentar

Garantert koblingsfeil, og dårlig jording er en klassiker... Husk at alt skal være strømløst når du kobler, og da er det enklest å ta av minuspolen ;)

Hva er det du har koblet opp, og hvordan er det koblet?

tenkte meg det ja. skal prøve igjen litt senere i dag, får se da.

heh, litt flaut hele annlegget egentligt. er en orndtlig mikke mus/ lavbudsjetts-løsning for å få litt mer guff i bilen. er helt n00b på dette, men skal prøve å forklare det.

anlegget er en pioneer pakke som ble kjøpt på bilradiospesialisten. har 2 bakhøytalere, 12" sub, forsterker og spiller. alt er koblet opp, spiller fremme, og resten bak.

litt usikker på hva du vil ha svar på når du spør om hvordan det er koblet.

Hehe, nok en pakke fra bilradiospesialisten ja :p

Siden du har 2 høyttalere og en sub, så er det sikkert en 4 kanals forsterker som fulgte med, og da lurer jeg på hvordan du har koblet dette til forsterkeren.

Høyttalerene skal på kanal 1 og 2, og hvis suben har enkel 4ohm spole så skal kanal 3 og 4 brokobles til suben. Hvor har du jordet forsterkeren??

Når du får dette opp å gå, så ikke forvent allverdens fin lyd fra høyttalerene hvis de står i hatthylla, for de vil påvirkes av trykket fra suben, og dermed låte stygt ;)

Lenke til kommentar

jepp, hehe. kablene var allerede festet på forsterkeren. flyttet det fra bil til bil, da han skulle vrake sin. har hørt lyden i det, så vet hva jeg får for å si det på den måten. er bare litt billig morro dette her(hvis jeg får det opp å gå da).

ettermiddagen gikk ikke som planlagt i dag, så måtte utsette til i morgen. kommer med update da.

jordingskabelen er koblet i karosset..

Lenke til kommentar

tjenare folks.

nå spiller annlegget inkl de høytalerene som sto i bilen fra før.

vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, but here we go:

er en brun og en svart iso-kobling på baksiden av spilleren. på den svarte var det koblet en "bro"(?). fjernet den, og koblet det rett i spilleren, og vips.

noen som skjønner hva jeg mener her, og evt hva det er jeg har fjernet?

Lenke til kommentar

tjenare folks.

nå spiller annlegget inkl de høytalerene som sto i bilen fra før.

vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, but here we go:

er en brun og en svart iso-kobling på baksiden av spilleren. på den svarte var det koblet en "bro"(?). fjernet den, og koblet det rett i spilleren, og vips.

noen som skjønner hva jeg mener her, og evt hva det er jeg har fjernet?

Brun og sort iso er standard, og den ene har alle strømkoblingene, mens den andre har høyttalerkoblingene, men jeg skjønner ikke helt hva du mener her. Var det en ledning fra en plass på ene isopluggen, og over til den andre isopluggen en plass?

Lenke til kommentar

den ene isopluggen var koblet i en annen isoplugg som hadde 1-2 extra ledninger i seg. en hvit en bla som gikk til strømmen(tror jeg). denne gikk videre til spilleren. kan ta ett bilde å legge ut, men atm har jeg ikke noe kamera tilgjengeligt...

har søkt litt rundt for å prøve å finne ut hva koblingen er, men det er bare dead ends så langt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...