snesoey Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Prøver å hjelpe en kar som sliter med at "system32" mappen starter umiddelbart etter oppstart i WinXP (Home). Jeg har sjekket at den ikke ligger i "Oppstart" eller "Planlagte oppgaver". Fant heller ikke noe fornuftig i systemkonfigurasjonen. Har prøvd "Systemgjenoppretting", da forsvant den etter første oppstart, men for så å komme tilbake. Noen gode forslag? Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Se om den ligger HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRun Her Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Se om den ligger HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRunHer Ikke bare sjekk HKCU (HKEY_CURRENT_USER), men også sjekk HKLMSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRun (HKEY_LOCAL_MACHINE) Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Fant noe som ikke ligger på maskinen min. CTFMON.EXE Noen som vet hva dette er? Ettersom det ikke ligger på maskinen min, regner jeg med at det ikke er noe viktig - eller? Lenke til kommentar
ugga Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 se her for info om Ctfmon.exe: http://support.microsoft.com/?kbid=282599 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 ctfmon - ctfmon.exe - Process Information Process File: ctfmon or ctfmon.exe Process Name: Alternative User Input Services Description: Handles Alternative User Input Text Processor (TIP) and the Microsoft Office Language Bar. Ctfmon.exe provides text input support for speech recognition, handwriting recognition, keyboard, translation, and other alternative user input technologies Common Errors: N/A System Process: No EDIT: jeg var for sent ute der Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Det kan og skyldes broken link på objekter i oppstart. Sjekk filbane til alle som viser til /system32 og se at de virker via fx 'run'. Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 OK. Ser nå at dette var en blindgate. Andre forslag? Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Det kan og skyldes broken link på objekter i oppstart. Sjekk filbane til alle som viser til /system32 og se at de virker via fx 'run'. fx 'run' ? Nytt for meg. Hvordan går jeg frem? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 han tenker på Run/Kjør som du har på startmenyen(WinKey+R) Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Ah! fx - som i "f.eks"? Blir mye å sjekke da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå