Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel Omega B Skillevegg

Havar18

Anbefalte innlegg

HeiHei! Har kjøpt meg en Opel Omega B. Varebil. Det fulgte ikke med skillevegg, så jeg fikk en av naboen min. Jeg lurer på om noen av dere har en omega b med skillevegg, og som har mulighet for å måle og ta bilde av veggen. Norgeskassa som jeg trur den heter, skal jo være visst høy, men siden omegan er 80 cm opp i taket eller noe, kompenserer de med å ha ei lengre kasse? Noen som vet hvordan det er? :)

Håper på svar så fort som mulig. Vil helst bruke bilen, men ikke bli stoppa i kontroll, å måtte punge ut 20k for å få bakseter et år før jeg egentlig trenger. får gratis bakseter i 2012.

Er en Opel Omega B 1998. 2.5TD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så veggen kan stå hvor som helst liksom. Er jo 200cm lang, så trenger så mye plass som jeg kan.

Har tatt ut ryggen på baksetene. Så da kan jeg ta sete 20 cm lenger bak, også har jeg vinkla veggen. Så sete går helt tilbake. Gjør det noe? Hva skjer om jeg blir stoppa?

Lenke til kommentar

Da er det ikke mulighet for meg å bruke bilen. Da må sete være helt fremst, å da får jeg ikke rompa mi i mellom seteryggen og rattet :p

Siden jeg er mekaniker, skal jeg lage noen andre fester. (som ser orginale ut) og lage det så det ser profft ut. Så tar jeg sjangsen på å kjøre med det. Har jo råd til å betale det det koster å få baksete, men vil helst ikke bruke penger på noe jeg ikke må :)

Lenke til kommentar

Bilen din ble registrert før den velkjente "kassa" ble innført.

Feil, men kassa har derimot endret størrelse opp gjennom tidene. ;)

Edit: skal ikke si med 100% sikkerhet at du tar feil, men at det var visse krav til varerom på varebil kl.2 også i 1998 er jeg rimelig sikker på. Prøver å finne fram til fakta nå..

Edit #2: Innlegg #33 i denne tråden virker å ha peiling.

Det som kan være en utfordring for trådstarter er at selv om bilen er 98-modell, så er det vel varebilkravene fra førstegangsregistrering i Norge (dvs 2002) som skal gjelde, og det er, ihht samme kilde: 140x90x105.

Edit #3: se også denne eldre tråden her.

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

Hvis du blir stoppet uten (eller med flyttet/modifisert) skillevegg i en sånn varebil, får du ikke bare krav på resterende avgift, du får krav på HELE avgiften som ikke ble betalt ved førstegangsregistrering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...