Shaddrak Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Hei! Skal snart kjøpe ny bil, så tar opp lån i skandiabanken evt. De krever at du tar full kasko på bilen! Jeg er kjempe forvirret da DNB NoR, Gjensidige, Storebrand, Tryg o.l forsikrings kalkulatorer sier at jeg må betale mellom 50-65.000 kroner i året! Dette er jo sinnsykt! Dette kan da ikke stemme at forsikrings prisene på bil er så høye selvom man er under 23? Vet dette virker helt korka ;S men serr, det burde vel ikke koste mer enn 10-15 i året? må jo være noe galt med de kalkulatorene! Skal da ha en Audi A4/A6 (1,8 - 1,9TDI) stasjonsvogn som er mellom 99 og 2003 i prisklassen 60-90.000 kroner. WV Passat er også en mulighet selvom det ikke er favoritten. Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Hehe, ja det hørtes urimelig feil ut. Vet om en person som kjøpte seg sportsbil med 300 hk, han måtte vel betale rundt 50 lapper. Så ring de du Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Ta heller opp lån med sikkerhet i bolig dersom du har muligheten til det. Lavere rente, og det stilles ikke krav til kasko/pantsikkerhet på bilen. For en 99-modell (for eks) er det neppe lønnsomt med kasko, og du får vel ikke lån med sikkerhet i en så gammel bil uansett (sist jeg tok billån var max alder på bil og løpetid på lånet tilsammen 12 år, dvs at du får 2 år løpetid på lånet på en bil som er 10 år gammel når du kjøper den). Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Jobber med bl.a forsikring innen bank: Ring flere selskaper, ikke stol på kalkulatorene. Ring å spør rett ut om det er den beste prisen du kan få. Kan nevne følgende selskaper du bør høre med: - Nemi - Terra (lokale sparebanker som tom har ungdomstillegg som betales tilbake etter 5 års skadefri kjøring, alà det Gjensidige har. Du kan bruke Terra selv om du ikke er bankkunde) - Enter - Unison Disse er etter min snart 5 årige erfaring normalt sett de billigste. Da får du kaskoen som pantehaver (santander) krever, uten mere mikkmakk. Med mikkmakk mener leiebil etc som noen ganger de største putter inn i kasko pakken. Ring rundt! Høyeste egenandel som normalt aksepteres er enten 10 eller 12 000kr, noe som også får ned prisen. Styr unna: - IF - Gjensidige - Tryg - Storebrand De ønsker helst at du er mellom 40 og 60 år, 75% bonus og kjører Toyota Corolla. Lenke til kommentar
Shaddrak Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 Snakket med DNB NoR i dag etter å ha lest svarene, full kasko for 1567 kroner ( 6000 egenandel ) Takker for svar! Det var noe feil med kalkulatorene, og ja det er best å styre unna Storebrand, de krever ekstremt mye fra din side dersom du skal ha lån eller forsikring der! *Løst* Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 1536 kr pr år for bilforsikring, med kasko? Det høres mistenkelig billig ut, så lavt at jeg vil anta at det er feil. Med mindre du har 90% bonus og kjører 1.000 km pr år Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 regner med det er pr måned, 18 800kr. Lenke til kommentar
Shaddrak Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 ja, er per måned! Lenke til kommentar
DuraXtione Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 E du medlem i LO eller noe sånt kan det lønne seg og velge sparebank1 gode pris avslager. Men så at du skrev "å ha lest svarene" det vil si at du ikke har snakket direkte med dem via telefon? Det er faktisk ganske så normalt at persjonen under 23 som vil ha en bil som f.eks audi a4/6 Mercedes clk, slk må betale veldig høye summer. Ikke fordi dem har mye hk, men fordi at det er en veldig populær bil blant unge sjåfører. Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Styre unna Gjensidige? Jeg har alltid hatt gjensidige og har aldri hatt dyr forsikring hos de, på biler som normalt har styggdyre forsikringer.. Feks den jeg har nå betalte forrige eier rundt 25-30 000 i året på, mens jeg betaler 7500,-. Men han var 21-22 el no med lite bonus, mens jeg er 26 og har 70% 2år. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Lønner seg å sjekke rundt ja. Hørt en historie om selskap som skulle ha 200.000kr i året for å forsikre en 2000 modell Audi S3 til 200.000kr, altså, hele verdien av bilen hvert år. Latterlig at de kan sitte og tilby sånt på alvor. Jeg hadde enkelt bedt dem dra til helvete. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Styre unna Gjensidige? Jeg har alltid hatt gjensidige og har aldri hatt dyr forsikring hos de, på biler som normalt har styggdyre forsikringer.. Feks den jeg har nå betalte forrige eier rundt 25-30 000 i året på, mens jeg betaler 7500,-. Men han var 21-22 el no med lite bonus, mens jeg er 26 og har 70% 2år. Tro meg, prisforskjellen er formidabel med en gang en passerer 24-25 år. Spesielt vist man da har en del i opparbeidet bonus. Eksempel: Sjekket med gjensidige for hva de skulle ha for min nye relativt fornuftige bil, 24 000 i året (20% bonus). En kollega (som er 25 år) sjekket forsikring på samme bil, med samme betingelser, og fikk ca. 7000 i året. Endret 7. mars 2011 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Styre unna Gjensidige? Jeg har alltid hatt gjensidige og har aldri hatt dyr forsikring hos de, på biler som normalt har styggdyre forsikringer.. Feks den jeg har nå betalte forrige eier rundt 25-30 000 i året på, mens jeg betaler 7500,-. Men han var 21-22 el no med lite bonus, mens jeg er 26 og har 70% 2år. Tro meg, prisforskjellen er formidabel med en gang en passerer 24-25 år. Spesielt vist man da har en del i opparbeidet bonus. Eksempel: Sjekket med gjensidige for hva de skulle ha for min nye relativt fornuftige bil, 24 000 i året (20% bonus). En kollega (som er 25 år) sjekket forsikring på samme bil, med samme betingelser, og fikk ca. 7000 i året. Ja mulig det, men hos dem så har jeg aldri hatt en forsikring over 9000,- og jeg har hatt bil siden jeg var 19 på meg selv. Har hatt Honda Accord, Audi GT, 2 Golf GTI, Honda Civic og 2 200sx der, og det er biler som er kjent for høy forsikring for ungdom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå