Gå til innhold

Kjøp av Nikon D90 - Er dette utdatert?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer nytt kamera, og har funnet D90 som verdig arvtager for mitt gamle D40. Ser nå at D7000 har kommet og D90 har falt en del i pris.

Japanphoto selger D90 med 18-105 objektiv for ca 6000 kr. Billigste D7000 kamerahus er ca 8500. Jeg kommer ikke til å bruke kameraet noe særlig til film. Er det da verdt å bruke 2500 kr ekstra for å få det nyeste?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som alltid er den nyeste modellen en tanke bedre på en rekke områder. Men forgjengeren trenger ikke ta noe dårligere bilder likevel.

- Er D90 utdatert? Nei

- Tar du mye bilder av sport? Hvis ja, da er D7000 et mer naturlig valg.

Slik du nevner selv kan du spare en del penger på å velge D90 fremfor D7000, mellomlegget kan du bruke på god optikk i stedet.

Bruker selv canon 40D, dette er fra 2007. Føler ikke at det er utdatert helt enda.

Men skulle jeg kjøpt NY Nikon i dag, så hadde det blitt D7000.

Endret av to88he
Lenke til kommentar

D90 er et kjempekamera! Men jeg ville aldri kjøpt det NYTT idag! Kjøp brukt til ned mot 3000,- og bruk pengene du sparer på et skikkelig bra objektiv (også brukt) som du får glede av også etter du en gang selger D90'en for omtrent det samme du gav for den ;)

Jeg har kjøpt kamera brukt på foto.no mange ganger, og aldri blitt skuffet. Der er det seriøse folk som behandler utstyret sitt bra.

Kamera faller fort mye i verdi, og å kjøpe en såpass gammel modell som D90 ny, er ikke lurt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kamera faller fort mye i verdi, og å kjøpe en såpass gammel modell som D90 ny, er ikke lurt.

Vel, finner man et på tilbud til en god pris ser jeg ikke noe problem med og kjøpe et nytt kamera av forrige generasjon.

Men man må ha tålmodighet og vente på det rette tilbudet, veldig kjedelig og kjøpe et kamera til "full pris" hvis et kjempetilbud dukker opp i morgen.

Lenke til kommentar

Det er klart at hvilken pris man finner på nytt betyr noe...

Mange som selger brukt er også ofte vel optimistisk om hva de kan få for kamera...

Men akkurat D90 skal være mulig å finne til 3000,- og da kan man lett bruke det ett år og forhåpentligvis selge til samme pris :blush:

Lenke til kommentar

Men akkurat D90 skal være mulig å finne til 3000,- og da kan man lett bruke det ett år og forhåpentligvis selge til samme pris :blush:

Foreløpig er bruktmarkedet for D90 selgers marked, det flommer ikke over av hus, og de går for rundt 4000 og oppover. Du kan være heldig å finne et under 4K, men da fordi selger vil bli kvitt det hurtig. Mulig det forandrer seg de kommende uker, men for min del er et nytt D90hus med garanti/linserabatt ikke å kaste penger ut av vinduet.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer nytt kamera, og har funnet D90 som verdig arvtager for mitt gamle D40. Ser nå at D7000 har kommet og D90 har falt en del i pris. Jeg kommer ikke til å bruke kameraet noe særlig til film.

D90 nytt i dag, med god optikk og full garanti/reklamasjonsrett, gir deg muligheten til store fotografiske opplevelser til en billig penge. Jeg bruker ikke D90 til film....men med dette objektivet, Nikon 35mm AFS F1.8G, får du en knall kombinasjon for bilder :)

Selv om D7000 frister, er det mer pga. lysten på noe nytt, enn å forbedre den allerede fotografiske høye kvaliteten på D90.

Les mer om D90s kvaliteter her:

Test: Nikon D90

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...