NeEeO Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Hei, skulle installere en Atheros driver. plutselif fikk jeg opp dette vinduet: Er på admin bruker + kjørte som admin, ingenting funka. Hva nå? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) Det finnes ingen "C:\temp" mappe i Windows 7 som i eldre win versjoner. I Windows 7 er det C:\Brukere\"DinBruker"\AppData\Local\Temp som er din brukers default temp område. Du må isåfall lage C:\Temp mappen selv manuelt , siden Atheros driver installasjonen forutsetter at den eksisterer og Atheros programmet ikke er tilpasset Windows 7. Endret 26. februar 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 26. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2011 Det finnes ingen "C:\temp" mappe i Windows 7 som i eldre win versjoner. I Windows 7 er det C:\Brukere\"DinBruker"\AppData\Local\Temp som er din brukers default temp område. Du må isåfall lage C:\Temp mappen selv manuelt , siden Atheros driver installasjonen forutsetter at den eksisterer og Atheros programmet ikke er tilpasset Windows 7. Umm..Jo? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Gi isåfall users (brukere) eller din egen bruker fulle rettigheter på c:\temp mappen da. Det bør gi programmet du kjører under dine kriterier rettigheter til å benytte den og skrive rettigheter i den. Problemet ditt er at installasjons programmet til atheros ikke har rettigeheter til å opprette denne omtalte filen "devcon.bat" filen i den mappen.Eller så er dialog boksen misvisende ved at en annen type error inntreffer og den viser denne dialogen uansett. Dessuten devcon.bat greia er vel en XP/Win2003 greie ved benyttelse av devcon.exe, så det høres egentlig ut som driver installasjonen er basert på gml windows versjon og ikke win7/Vista Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 Gi isåfall users (brukere) eller din egen bruker fulle rettigheter på c:\temp mappen da. Det bør gi programmet du kjører under dine kriterier rettigheter til å benytte den og skrive rettigheter i den. Problemet ditt er at installasjons programmet til atheros ikke har rettigeheter til å opprette denne omtalte filen "devcon.bat" filen i den mappen.Eller så er dialog boksen misvisende ved at en annen type error inntreffer og den viser denne dialogen uansett. Dessuten devcon.bat greia er vel en XP/Win2003 greie ved benyttelse av devcon.exe, så det høres egentlig ut som driver installasjonen er basert på gml windows versjon og ikke win7/Vista hvor skal jeg skaffe driver til win 7..pcen min får bluescreen hele tida..og denne drivern kommer til å løse problemet.-. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Sjekk websiden til de som leverer din laptop\PC. Sikkert kommet noen nyere drivere som passer bedre til Win7\Vista. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 Sjekk websiden til de som leverer din laptop\PC. Sikkert kommet noen nyere drivere som passer bedre til Win7\Vista. Ha'kke mye peiling innen data, kan u hjelpe meg? har en acer aspire 5738ZG Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Nå har jeg ikke helt peiling på hva dette Atheros greiene er, men kanskje denne funker? http://partner.atheros.com/Download.aspx?id=41 Trykk "Accept" neder der, så starter nedlastinga. Den var iallefall til Vista, regner med den fungerer likefint i Windows 7 også. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 når jeg trykker på setup får jeg opp et vindu: "Installer can't find Atheros L2 ethernet controller on your system." Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 (endret) Link hos acer.global (driver for Vista X64 og X86) Prøv denne , vista drivere fungere alltid ok med windows 7. http://global-download.acer.com/GDFiles/Driver/Wireless%20LAN/Wireless%20LAN_Atheros_7.7.0.356_Vistax64Vistax86_A.zip?acerid=634039720060009997&Step1=&Step2=&Step3=Aspire%205738ZG&OS=V02&LC=en&BC=Acer&SC= Endret 27. februar 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 Link hos acer.global (driver for Vista X64 og X86) Prøv denne , vista drivere fungere alltid ok med windows 7. http://global-download.acer.com/GDFiles/Driver/Wireless%20LAN/Wireless%20LAN_Atheros_7.7.0.356_Vistax64Vistax86_A.zip?acerid=634039720060009997&Step1=&Step2=&Step3=Aspire%205738ZG&OS=V02&LC=en&BC=Acer&SC= så ut som om det funka, trakk på setup alt ble installert, må jg gjøre noe annet? Nå håper jeg jeg ikke får BSOD. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 1. Instaler windows 7 på rett måte. Du har jo masse rask fra tidligere OS.. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 1. Instaler windows 7 på rett måte. Du har jo masse rask fra tidligere OS.. På rett måte ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Ja. Formater diskene før du installere windows 7. Da slipper du i allefall problemer med skriverettigheter til tidligere mapper på rot... Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Ja. Formater diskene før du installere windows 7. Da slipper du i allefall problemer med skriverettigheter til tidligere mapper på rot... ehm..hvordan formaterer jeg diskene? Men, jeg vil ikke resette windows igjen :| Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 det finnes det vel tusenvis av svar på her inne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå