RulleRimfrost Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Hei godtfolk. La akkurat inn en ny disk i min win server 2003. Hadde et raid 1 oppsett på en Intel ich9-brikke med 2 stk WD 2TB disker. Koblet til en 3-dje WD 2TB, og valgte "Migrer til Raid 5" i Intel Storage Matrix. Dette så helt fint ut, og serveren har nå migrert i hele helgen. Nå er den ferdig, men jeg finner bare 2 TB der jeg forventer 4... (et raid 5 med 3 x 2TB) Hva gjør jeg ? Lenke til kommentar
Varj Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Jeg kjenner ikke intels software, men det høres ut som det du har gjort er å utvide raid-gruppa (kan ha flere navn avhengig av leverandør, f.eks disk-gruppe), deretter må du utvide volumet (ofte kalt lun, virtuel disk osv), og til sist må du utvide filsystemet. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 Stemte det. Når jeg gikk inn på "endre"-menyen en gang til fikk jeg nå valget å utvide volum (og dette ser jaggu ut til å ta enda lenger tid enn migreringen) Men men. Er vel heldig at muligheten for migrering fra kjørende raid 1 til raid 5 uten nedetid faktisk funker på på en billig integrert kontroller... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå