Novise Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Bak min CC-box har jeg nok en webserver (for video). Jeg har forwardet port 8080 på CC til en fast ip-adresse og port og har åpnet FW-port 8080 på CC-boksen. På denne måten kan jeg ved å trykke på en link på hjemmesidem min aktivisere streaming video. Dette fungerer utmerket på lokal nettet, men ikke fra internett - dvs det må være er ett eller annet med FW som jeg overser - kan noen fortelle meg hva? Lenke til kommentar
whoi Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg åpner aldri porten jeg forwarder. Det funker helt fint. Kanskje det er en konflikt siden du både forwarder porten til en annen maskin og åpner porten lokalt? Lenke til kommentar
Novise Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Det er mulig at en ikke skal deaktivere firewall for porter som er forwarded. Resultatet for meg er det samme -unasett- det funker ikke! Lenke til kommentar
Novise Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Oppsettet mitt er som følger: -På hjemmesiden min har jeg en link til web(cam)serveren http://myname.pointclark.net:8080 -Webserveren bak CC har internadresse:192.168.1.50 -På CC-FW har jeg forwarded port 8080 til 192.168.1.50:8080 Lokalt virker dette som det skal, men ikke utenfra (fra internett). Om jeg fjærner incoming rules for port 8080 eller ikke, har (tilsynelatende) ingen effekt. Noen som ser hva jeg gjør feil? Lenke til kommentar
whoi Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg ser ikke noe galt med oppsettet ditt. Har du prøvd å koble til internett_ip:8080 istedenfor dns'en_din:8080? Kanskje det er noe kluss med dns'en. Lenke til kommentar
Novise Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 Samme resultat om jeg bruker internet_ip eller eller dns, men det var greit å få det sjekket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå