Minimeg Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Har et problem med at når jeg spiller starcraft 2 og for eksempel skal sjekke noe på nettet og må legge ned programmet, så blir det svart skjerm i 20 sek når jeg går inn på programmet igjen. Dette problemet var ikke på min gamle pc som var LANGT dårligere enn denne pcen jeg bruker nå som er bedre på alle komponenter. Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Har et problem med at når jeg spiller starcraft 2 og for eksempel skal sjekke noe på nettet og må legge ned programmet, så blir det svart skjerm i 20 sek når jeg går inn på programmet igjen. Dette problemet var ikke på min gamle pc som var LANGT dårligere enn denne pcen jeg bruker nå som er bedre på alle komponenter. Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? Takk på forhånd Driverrelatert problem om noe vil jeg tro. Sjekk med et par forskjellige drivere. test siste beta drivere som du finner på guru3d.com -Stigma Lenke til kommentar
Cosmic^ Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Prøv å kjøre spillet i windowed mode og maximized. Løste det for meg. Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 (endret) Jeg har samme problemet, og det virker som om det kommer av noe tull i DirectDraw. Se http://www.virtualdub.org/blog/pivot/entry.php?id=276 for noe informasjon, så langt den eneste relevante informasjonen jeg har funnet. Jeg kjører et dual monitor oppsett med forskjellig oppløsning på hver skjerm, men å deaktivere den ene monitoren hjelper ikke. Symptomene er som følger; ved starting av visse programmer og spill som bruker fullskjermmodus låser pcen seg i 10-20 sekunder. I løpet av denne perioden er skjermen svart, bortsett fra et par øyeblikk hvor den blinker og viser musepekeren. Problemet oppstår i skiftet mellom desktop og fullskjermmodus, altså vil alt+tab fra de relevante programmene og spillene også reprodusere problemet. Utenom dette fungerer pcen som normalt. Grunnen til at jeg mener det er DirectDraw som er synderen er at jeg kan reprodusere symptomene ved å velge "DirectX (DirectDraw) video output" i VLC og starte en hvilken som helst video. I tillegg oppstår problemet ved kjøring av mange forskjellige spill. Som Stigma nevner er det mulig det er driverne som forårsaker problemene. Jeg kjører følgende oppsett: ATI Radeon HD5870 Dual monitor-oppsett med utvidet skrivebord, en skjerm på 1920x1080, en på 1024x768 ATI 11.2 offisielle drivere Windows 7 Professional x64 RTM UltraMon 3.1.0 Dual Monitor software Jeg har nettopp formatert harddisken og reinstallert Windows, og jeg har ikke hatt dette problemet på tidligere Windows-installasjoner til tross for at det eneste som har endret seg er driverversjonen på skjermkortdriverne. Jeg skal forsøke å installere en tidligere driverversjon og se om det hjelper. Dersom dere kunne postet deres oppsett Minimeg og Cosmic^ (spesielt skjermkort, Windows-versjon og skjermkortdrivere, om dere kjører flere skjermer) så hadde det vært flott. Ellers hjelper det som Cosmic^ nevner å kjøre spill i maximized windowed mode, antageligvis fordi dette ikke bruker DirectDraw på samme måte. EDIT: Jeg har funnet én løsning på problemet; å slå av Windows Aero. Ved ytterligere eksperimentering viste det seg at å kjøre VLC med DirectDraw-output fikk Windows til å skifte midlertidig fra Aero til Basic (altså slå av Aero), og at det er dette skiftet som har forårsaket problemet. Det å slå av Aero helt ser ut til å ha eliminert problemet for meg. Endret 27. februar 2011 av Te'om 1 Lenke til kommentar
Minimeg Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 (endret) Har en selvbygget pc fra komplett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344159#info Er ikke så flink med sånne ting, men har i hvertfall driveren som var med skjermkortet og directx. Jeg ser du fant løsning på problemet, kan du fortelle hvordan du slår av windows aero? visste ikke at det var noe som hette det engang jeg :S EDIT: Fant ut hva aero var og at det var temaet på pcn, da jeg slo det av og satte på det andre temaet under løste problemet seg for meg og, takk for hjelpen Made my day Endret 27. februar 2011 av Minimeg Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Det er godt å høre! Jeg er fortsatt usikker på om problemet skyldes Windows (DirectDraw) eller skjermkortdriverne, men forhåpentligvis vil oppdateringer fikse det permanent. Jeg ville uansett slått av Aero så for meg er det ikke et problem, men det er likevel dårlig at man ikke kan bruke det om man vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå