LarZen Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Hei! Jeg driver å setter samens en pc som skal kunne kjøre dagens og fremtidens spill, tenker på spill som Crysis 2 og The Elder Scrolls V: Skyrim. Jeg har kun moderat med kunnskap ang dagens hardware jungel men så langt har jeg funnet ut at følgene i lista er en bra sammensetning. Mangler noe der som hovedkort da jeg har hørt litt at det er noe nytt som heter Sandy Bridge som skulle ha kommet men som ble utsatt..vet ikke om dette er noe jeg burde vente på da jeg vet ingenting om Sandy Bridge. Minne vet jeg ikke hvor mye jeg burde ha heller...3-4gb har vært ok i lang tid men tar spill ibruk mer idag? Ang skjermkort så er vel det nyeste trygt å gå for med tanke på ytelse...men er kanskje serien under like grei med minimalt av ytelse tap. Her er lista og håper dere som har peiling kan hjelpe meg litt videre. http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=899344&su=6EB643AD-D3C3-4AD1-8164-3B91FFC7B00F Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) Vel nå som Sandy Bridge er friskmeldt ville jeg gått for ett 1155 socket hovedkort med tilhørende CPU (f.eks i5 2500k) når de er tilbake i butikkene i mars/april. CPU ligger på ca 1700 og hovedkort fra ca 800 til 3000 alt etter hvilket chipsett og funksjoner du vil ha på hovedkortet. Regner med at 1366 sokkelen fases ut etter hvert siden ny sokkel som skal ta over for 1366 sokkelen kommer til høsten en gang. Er etter min oppfatning dumt å satse på teknologi som fases ut. Men det er jo smak og behag. Vil du absolutt gå for sokkel 1366, så er vel Asus x58 Sabertooth ett kurant hovedkort Skjermkort, der ville jeg gått for ett Nvidia 560 eller 570 kort. Ville selv ha ventet til Sandy Bridge hovedkortene er tilbake i butikkene da disse yter en del bedre enn 1156 AMD og vel sa bra som 1366, samt det kan konkurere med AMD i pris. Endret 26. februar 2011 av Phyltre Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 (endret) Jeg ville gått for GTX 580, denne koster vel rundt 4k. Den er litt overkill men den kommer til å garantert kjøre Crysis 2 samt Skyrim enkelt Endret 27. februar 2011 av iToMaN Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 Takk for respons folkens! Er 1155 socket som Sandy Bridge bruker det da eller? Og hvorfor burde jeg gå for en i5 istede for i7? Jeg spør sikkert dumt men.. Om det er en socket som skal fases ut så er det selvf ikke noe å gå etter...men vil ikke Sandy Bridge ha støtte for i7? Når det kommer til skjermkort så kan jeg nok like greit fleske til med noe overkill så holder kortet seg bra i en stund fremover. Har også vurdert å ha 2 skjermkort som en oppgradering mulighet litt senere for enda mer grafikk juice. Men slik ellers så er det Sata 3 disker jeg burde gå for ikke sant? Det er det nyeste og raskeste? Ville ha en SSD til boot disk og spill på en grei Sata 3 disk. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 (endret) i5 2500k har fire kjerner, det har forsåvidt også i7 2600k men den har i tillegg hyperthreading eller 4 virtuelle kjerner i tillegg til den kjøre 100 Mhz kjappere + har vel også noe mer cache minne 8 mot 6 på 2500k. Link her: http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=619274&sku=619272 Hvorfor? tja smaken er som baken og den er delt. Til spill trenger man vel egentlig ikke hyperthreading. Så svaret ligger vel der... Hvis du hovedsaklig skal spille så sparer du noen kroner ved å gå for en i5 2500k. Hvis du derimot har råd til det og driver med litt tyngre programmer videoredigering rendering etc, kan det etter det jeg skjønner lønne seg med hyperthreading. prisforskjellen er jo på ca en 800 lapp er jo litt kroner for noen. Endret 27. februar 2011 av Phyltre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå