Radamel97 Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) Hei! Nå har jeg bestemt meg. Jeg skal bygge meg en ny pc. Spørsmålet er egentlig hvor mye penger jeg skal legge i den. Er ikke noe hardcore gamer egentlig, men vill allikevell ha en god pc med bra skjermkort. Men hva har jeg behov for? Har jo tenkt å spille de nye cod spilla som kommer, men bryr meg vell egentlig ikke om jeg kjører på max osv. Kanskje jeg gjør det når jeg har fått den? Har ett oppsett her som jeg føler er så godt som prikkfritt. Eneste problemet er budsjettet som skal ligge på 10 000 kr så vil gjerne prøve å korte ned på tinga, men ikke for mye. Jeg vill at noen på dette forumet skal sette ett annet oppsett til 10 000 kr som skal inkludere alt som os, psu vifte og ssd, men jeg vet det blir vansklig Er enda ikke helt sikker på om jeg skal bestille fra komplett eller dustinhome. Kabinettet jeg har ett ekstra godt øye til er NXZT sitt fulltower kabinett med farger rød, svart og hvit. Dette er uheldigvis bare til salgs på komplett, men prisene er vell litt billigere på dustinhome? Hovedkorta til sokkelen 1155 er jo tatt vekk. På oppsettet har jeg tatt med den nye prossesoren i5 2500k sandy brigde som er en selvfølge i mitt nye oppsett. Skal ikke bestille helt enda, så jeg venter til ASUS sitt 1155 hk, som fikk ternekast 6 kommer ut igjen. Er som sagt usikker på hvor jeg skal bestille, men blir det dustin, så blir det nok cm 690 advanced 2. Komplett så blir det NZXT sitt kabinett. Ramen vil jeg ha 6 eller 8 gb , men har jeg behov for det? Skjermkortet er jeg usikker på, gtx 460 eller 560 ? er enda ikke sikker på hva jeg trenger, hva sier dere. Vil jo holde prisen så lav som mulig. Psuen tenkte jeg på corsair tx750 v2. Siden prisen var så gunstig. SSD og hardisk blir crucial c300 series 64gb og samsung f3 1 tb, men ssd er vell en ting jeg kan kutte ut for å spare? Os trenger jeg hjelp til, hva er forskjellen på alt som oppgradering, 64 bit osv. Psu vifte trenger jeg og hjelp til, skal nok prøve å overklokke selv om jeg ikke har jort dette før. Optisk drev kjøper jeg det billigste av. Oppsettet mitt er nok litt forskjellig fra det jeg har skrevet her, men viss jeg tjener litt ekstra penger, så kjøper jeg litt dyrere Takk på forhånd Edit: har hatt noen innlegg før, men dette blir det siste og mest seriøse Endret 26. februar 2011 av freakinout97 Lenke til kommentar
Radamel97 Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 Svar please? Lenke til kommentar
Armador Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Hva skal du med det store kabinettet, når du har så lite inni? 8gb har du ikke bruk for, med mindre du driver med redigering. Og ja, ssd kan du kutte for å spare penger. Er selv fan av ssd, da jeg føler det gir pcen et ytelseshopp... Men en 7200rpm funker fjell Endret 28. februar 2011 av Håk Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Fint oppsett ^^ Med få unntak, velbalansert og plenty med bang for bucks. Du får ikke 6GB ram med Sandy Bridge prosessor (1155 socket'en). Det er kun 1366 socket'en (I7 950 - i7 990x) som har støtte for trekanals minne (3GB - 6GB - 9GB osv). Jeg er rimelig sikker på at du klarer deg lenge med 4GB. Er få vanlige brukere som bruker PC'en til spilling og surfing o.l som bruker mer enn 3GB Ram omtrent. Og om det blir for lite, er det kjempeenkelt å bare kjøpe en rambrikke til! Om du vil ha SSD eller ikke får du vurdere selv, men en Samsung Spinpoint F3 burde funke kjempefint som systemdisk den og (: Det kommer en ny bølge SSD'er i slutten av denne måneden/begynnelsen av April vil jeg tro, og det er absolutt verdt å vente på. Ellers kunne du jo, som nevnt ovenfor, valgt et miditower istedet for fulltower. Cooler Master 690 II Advanced er jo et fint eksemplar, sammens med Fractal Design R3. Til sist, kan du jo ta en titt på dette kortet; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622728 Latterlig god kjøling og lite strømforbruk + lite støy, samtidig som det kommer med en moderat fabrikkoverklokk. Det kan enda overklokkes ytterligere for enda mer ytelse. (= Når det er sagt, er jo Asus kortet også knallbra, uansett hvilket du velger, blir du nok ikke misfornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå