Hårek Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 ( Eg håpar dykk skjønte dette! ) Vi skjønte at du ikke kan så mye om dette. I beste fall så blander du sammen begrepet BIOS og EPROM. Men egentlig er det du skriver nokså meningsløst. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Operativsystemet (windows) er bygd opp av basic og C. Disse språkene er igjen bygd opp med Assembler, som igjen er bygd opp av binærkode. Ved å bruke binærkode (som tilsvarer 0 og 1, eller av/på verdier) bygde man opp et litt enklere språk -> Assembler. Assembler ble igjen grunnlaget for de programmeringsspåk vi benytter i dag, som f.eks BASIC og C. Microsoft brukte en tidlig versjon av Basic til å lage den første versjonen av DOS, og i 1983 la de for første gang til det grafiske windows grensesnittet. Første verjon av Windows var ikke større enn at man kunne installere det på en diskett. pirke: bill lagte ikke dos selv, han kjøpte det av en kis nedi gata, so to speak... Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 ( Eg håpar dykk skjønte dette! ) Vi skjønte at du ikke kan så mye om dette. I beste fall så blander du sammen begrepet BIOS og EPROM. Men egentlig er det du skriver nokså meningsløst. eg spurte om dette til ein som har peiling på data, og det eg skreiv var svaret! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå