Rusher Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Enig med deg grOnN*, Mine erfaringer stemmer også med dine erfaringer fra yrket ditt. Men han har i alle sine tidligere poster her levert samme svadaen angående OA leverandører kan levere høyere hastighet. Det er i 9 av 10 tilfeller linjelengden som bestemmer hastigheten, og da nytter det ikke hva Nextgentel oppgir som "opptil" hastighet, når det er linjelengden som til slutt bestemmer sluttproduktet. Kan ikke se hvor du har vært frekk heller, men heller forklart hvordan ting faktisk fungerer i praksis. Jeg velger heller en stabil linje 24/7, framfor en ustabil, som muligens kansje er 1 mbit eller 2 raskere, Merkes ikke likevell. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Litt fakta om linjen. Den går over 6 trinn. Linjelengden er 6700meter, 0,6mm hele veien. Legger ikke ut noe sambandsnummer eller adresse. Det er et helt vanlig samband uten noe sambandskabel eller noe, det er en held vanlig Adsl linje. Abonnementet er et Adsl Langdistanse linje fra ngt, de var de ensete som ville prøve å levere. Sier ikke at OA alltid er bedre, sier at i mange tilfeller så er det et alternativ for de som ønsker en raskere linje. Lenke til kommentar
grOnN* Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Enig med deg grOnN*, Mine erfaringer stemmer også med dine erfaringer fra yrket ditt. Men han har i alle sine tidligere poster her levert samme svadaen angående OA leverandører kan levere høyere hastighet. Det er i 9 av 10 tilfeller linjelengden som bestemmer hastigheten, og da nytter det ikke hva Nextgentel oppgir som "opptil" hastighet, når det er linjelengden som til slutt bestemmer sluttproduktet. Kan ikke se hvor du har vært frekk heller, men heller forklart hvordan ting faktisk fungerer i praksis. Jeg velger heller en stabil linje 24/7, framfor en ustabil, som muligens kansje er 1 mbit eller 2 raskere, Merkes ikke likevell. Jepp, meg også. Det er selvføgelig opp til enhver hva slags linje de velger. Jeg håper også Fruitdealer får seg høyere hastighet som posten egentlig var ment for Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Jeg velger heller en stabil linje 24/7, framfor en ustabil, som muligens kansje er 1 mbit eller 2 raskere, Merkes ikke likevell. Er helt enig her. Men når jeg hopper fra 8mbit stabilt til 16-17mbit stabilt så er det forskjell Lenke til kommentar
grOnN* Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Jeg velger heller en stabil linje 24/7, framfor en ustabil, som muligens kansje er 1 mbit eller 2 raskere, Merkes ikke likevell. Er helt enig her. Men når jeg hopper fra 8mbit stabilt til 16-17mbit stabilt så er det forskjell jada, du gjorde det så det er regelen i norge. Sånn er det i hele Norge faktisk. Det er veldig rart at det er andre aktører en NGT for NGT er kongen, de levere raskere, bedre billigere en alle andre fordi de har bedre utstyr i sentralen, nei jeg mener de bruker det bedre. De levere på linjer opp mot 8km, nei jeg mener 6.7km. Det er bra at du har god erfaring med NGT, men påstanden om at OA nesten alltid leverer raskere en Telenor er forsatt feil! Det er vel og bra at NGT tar seg av disktrikt norge, men det var ikke det som var poenget her. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Nå nevner jeg OA leverandører i fleng, at jeg bruker NGT er fordi det var kun de som kunne levere akkurat i det området. Er selv midt i en flytte prosess, VDSL2 på en adresse og fiber på den andre, så klager ikke Som sagt så har jeg _aldri_ sagt noe om OA alltid leverer bedre, men når trådstarter kun får 3mbit fra Telenor og de ikke kan levere bedre så er det naturlig å kontakte en OA leverandør, om det er NGT, Ventelo, Powertech eller DataGuard er for meg et fett. Lenke til kommentar
Fruitdealer Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 jeg setter pris på alt dere skriver =) men jeg ringte canal digital og (ja) jeg kan få mye høyere hastighet hos dem fordi de gir meg nett via TV kabelen, men jeg vil helst ikke skifte leverandør =/ Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 jeg setter pris på alt dere skriver =) men jeg ringte canal digital og (ja) jeg kan få mye høyere hastighet hos dem fordi de gir meg nett via TV kabelen, men jeg vil helst ikke skifte leverandør =/ Anbefaler da at du velger kabelen. Linjelengden du har er ikke egnet for veldig høye hastigheter, kabelen er da et langt bedre alternativ. Så enten må du sitte med 3mbit hos Telenor, evt bytte til Ventelo, NGT e.l og muligens få 5-6mbit, eller få nett via TV kabelen. Lenke til kommentar
Fruitdealer Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 jeg setter pris på alt dere skriver =) men jeg ringte canal digital og (ja) jeg kan få mye høyere hastighet hos dem fordi de gir meg nett via TV kabelen, men jeg vil helst ikke skifte leverandør =/ Anbefaler da at du velger kabelen. Linjelengden du har er ikke egnet for veldig høye hastigheter, kabelen er da et langt bedre alternativ. Så enten må du sitte med 3mbit hos Telenor, evt bytte til Ventelo, NGT e.l og muligens få 5-6mbit, eller få nett via TV kabelen. men hvor mye koster det for fiber da hvis jeg vil ha fiber? dumt spørsmål men må spørre Lenke til kommentar
grOnN* Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Jeg hadde valgt nett fra Canal Digital. Fiberoppkobling varierer litt i pris, og om det i det hele tatt er tilgjengelig der du bor. Så lenge Canal Digital er der så tror jeg ikke Telenor leverer fiber der, så da får du nesten høre med de aktørene som er der du bor. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Ikke snakk om hva som egner seg, for din kompetanse er vel like innsnevret som hos min bestemor på dette felte. Det er også mulig hun vet litt mer om hvordan ting fungere en det du gjør Kan du være så snill å la være å kommentere viss vass, det er helt meningsløst å gå ut med slike "personangrep", trist å se folk oppføre seg på denne måten. Du har ingen anelse hvilken kompentanse jeg sitter med, og jeg vet godt hvordan ting fungerer, i dette tilfellet så er kabelen det beste alternativet for trådstarter. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 men hvor mye koster det for fiber da hvis jeg vil ha fiber? dumt spørsmål men må spørre Fiber varierer veldig i pris, pr i dag så er det bare en par store fiberleverandører i Norge men flere er på vei. Så pr dags dato så bør du høre med Telenor, Altibox (sjekk hvem som leverer altibox i ditt område), NGT. Det finnes også mange lokale aktører, hvor i landet holder du til? Lenke til kommentar
grOnN* Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Ikke snakk om hva som egner seg, for din kompetanse er vel like innsnevret som hos min bestemor på dette felte. Det er også mulig hun vet litt mer om hvordan ting fungere en det du gjør Kan du være så snill å la være å kommentere viss vass, det er helt meningsløst å gå ut med slike "personangrep", trist å se folk oppføre seg på denne måten. Du har ingen anelse hvilken kompentanse jeg sitter med, og jeg vet godt hvordan ting fungerer, i dette tilfellet så er kabelen det beste alternativet for trådstarter. La være å kommentere viss vass ? Det er jo dine poster jeg kommentere, så du mener også selv at dine poster er viss vass. Hadde du stolt på det du sa etter alt du har sagt og endret på ? Det er du som har lagd bildet av din kompetanse selv, så at jeg sitter igjen å tror at du ikke har noen som helst relevant kompetanse kan du takke deg selv for. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Kommentere med vissvass, beklager hadde nylig stått opp og kom inn en leif der. Syns det er greit å diskutere muligheter rund xDsl på forumet, men når det blir hovent, personlig og til tider barnslige kommentarer så syns jeg det er drøyt. Du har tydeligvis din kompentanse og meninger, jeg har mine. Har jobbet med IT siden 2004 og hatt stor interesse for det siden jeg var barnet selv, så er ikke i tvil om hva jeg kan og ikke kan Tviler ikke på din kompentanse og erfaring innenfor faget du jobber i, og er sikker på at du kan mye... Her har du en saklig diskusjon rundt levering av xDsl linjer i Norge: http://freak.no/forum/showthread.php?t=171880&page=3 De store leverandørene kjører stort sett samme dB marginer på linjene, der 10dB i støymarginer er vanlige (Støyprofilene som konfigureres i dslam). Lenke til kommentar
Fruitdealer Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 men hvor mye koster det for fiber da hvis jeg vil ha fiber? dumt spørsmål men må spørre Fiber varierer veldig i pris, pr i dag så er det bare en par store fiberleverandører i Norge men flere er på vei. Så pr dags dato så bør du høre med Telenor, Altibox (sjekk hvem som leverer altibox i ditt område), NGT. Det finnes også mange lokale aktører, hvor i landet holder du til? jeg er i Bærums Verk 1354 post nr hvis du trenger noe mer info feel free to ask =) Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Av fibernett så er det Lier Fibernett, Asker og Bærum fibernett som leverer i det området pr dags dato. Ellers så er det Canal Digital som har mest dekning på kabel. Så tror fibernett blir vanskelig å få i dette området, desverre Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 jeg setter pris på alt dere skriver =) men jeg ringte canal digital og (ja) jeg kan få mye høyere hastighet hos dem fordi de gir meg nett via TV kabelen, men jeg vil helst ikke skifte leverandør =/ heeei.. jeg vil ha hjelp.. telenor leverer det jeg ikke skal ha, men når jeg faktisk får noe bedre, så driter jeg i det fordi jeg ikke vil bytte leverandør. Er du kliss dum i hodet eller lagde du kun denne tråden her for moro skyld? du HAR fått et bedre tilbud, men du vil ikke ha det.. Er du da fornøyd med det du har eller troller du? Slutt med det tullet der, skal du faktisk få mer hjelp, så må du bytte leverandør eller legge fiber selv. Foreslår du holder deg der du er. Du gidder jo ikke noe annet. Lenke til kommentar
Fruitdealer Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) jeg setter pris på alt dere skriver =) men jeg ringte canal digital og (ja) jeg kan få mye høyere hastighet hos dem fordi de gir meg nett via TV kabelen, men jeg vil helst ikke skifte leverandør =/ heeei.. jeg vil ha hjelp.. telenor leverer det jeg ikke skal ha, men når jeg faktisk får noe bedre, så driter jeg i det fordi jeg ikke vil bytte leverandør. Er du kliss dum i hodet eller lagde du kun denne tråden her for moro skyld? du HAR fått et bedre tilbud, men du vil ikke ha det.. Er du da fornøyd med det du har eller troller du? Slutt med det tullet der, skal du faktisk få mer hjelp, så må du bytte leverandør eller legge fiber selv. Foreslår du holder deg der du er. Du gidder jo ikke noe annet. dude slapp av (trolling)... men jeg sa jo jeg skal snakke med telenor og har veldig dårlig tid hver dag nesten XD, men han grOnN* er telemontør og han skjekket min linje og han sa at jeg kan få opptil 6Mb/s derfor venter jeg. Du trenger ikke å bli sint da, hvis dette er trolling for noen så kan jeg sikker stoppe denne tråden... Endret 8. mars 2011 av Fruitdealer Lenke til kommentar
Fruitdealer Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 ja jeg skal skifte fra telenor til Canal Digital =) Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) Ja, det her er bare surr og henger ikke på greip. Skal du ha hjelp, så må du gjøre de grepene vi andre brukere ikke kan hjelpe deg med, som er fysisk. Å hjelpe via fjernstyring eller hjelpe med internettressurser er greit, men om du starter en tråd med et "problem" og ender opp med å mer eller mindre kaste bort andres tid, da blir jeg provosert. Til tross for mitt forrige innlegg, så ønsker jeg deg lykke til. Å ha en grei internettlinje er utrolig nyttig på mange områder. Endret 10. mars 2011 av SpecialForce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå