grOnN* Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Så teit og si at nextgentel leverer raskere linjer en Telenor, det er vel i stor grad Telenor sine linjer. Nextgentel levere høyere hastighet på en mer ustabil måte, mens Telenor går ned på hastighet for å sikre en mer stabil linje. har jobbet som montør for Telenor i 3 år nå, levert for de fleste aktørene. For at de skal bygge ut for en kunde skal det ikke koster mer en 20000,- for at Telenor skal koste på oppgraderingen/utbyggingen så du får linje, men de koster garantert ikke på for at du skal få en høyere linje når du har ADSL. Du må nok flytte for en høyere linje har selv max 4 mbit, det er litt kjedelig. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Så teit og si at nextgentel leverer raskere linjer en Telenor, det er vel i stor grad Telenor sine linjer. Nextgentel levere høyere hastighet på en mer ustabil måte, mens Telenor går ned på hastighet for å sikre en mer stabil linje. har jobbet som montør for Telenor i 3 år nå, levert for de fleste aktørene. For at de skal bygge ut for en kunde skal det ikke koster mer en 20000,- for at Telenor skal koste på oppgraderingen/utbyggingen så du får linje, men de koster garantert ikke på for at du skal få en høyere linje når du har ADSL. Du må nok flytte for en høyere linje har selv max 4 mbit, det er litt kjedelig. Teit? De leverer høyere hastigheter på en mer ustabil måte? Tror nok de har ganske greie rutiner ihht dB verdier og hastighet. På min gamle adresse leverte telenor 8mbit med 12dB i støymarginer, NGT leverte meg 17mbit med samme verdier. Alt er avhengig av hvilket utstyr det er i sentralen og hvor nytt dette er, selv om begge bruker Adsl2+ så betyr ikke det at utstyret i sentralen er like nytt og moderne. Så jo OA leverandører gir som oftest raskere linjer som er like sabile som Telenor, dette gjelder Ventelo, DataGuard, Powertech og NextGenTel (finnes nok flere og) Lenke til kommentar
grOnN* Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Så teit og si at nextgentel leverer raskere linjer en Telenor, det er vel i stor grad Telenor sine linjer. Nextgentel levere høyere hastighet på en mer ustabil måte, mens Telenor går ned på hastighet for å sikre en mer stabil linje. har jobbet som montør for Telenor i 3 år nå, levert for de fleste aktørene. For at de skal bygge ut for en kunde skal det ikke koster mer en 20000,- for at Telenor skal koste på oppgraderingen/utbyggingen så du får linje, men de koster garantert ikke på for at du skal få en høyere linje når du har ADSL. Du må nok flytte for en høyere linje har selv max 4 mbit, det er litt kjedelig. Teit? De leverer høyere hastigheter på en mer ustabil måte? Tror nok de har ganske greie rutiner ihht dB verdier og hastighet. På min gamle adresse leverte telenor 8mbit med 12dB i støymarginer, NGT leverte meg 17mbit med samme verdier. Alt er avhengig av hvilket utstyr det er i sentralen og hvor nytt dette er, selv om begge bruker Adsl2+ så betyr ikke det at utstyret i sentralen er like nytt og moderne. Så jo OA leverandører gir som oftest raskere linjer som er like sabile som Telenor, dette gjelder Ventelo, DataGuard, Powertech og NextGenTel (finnes nok flere og) Det du beskriver har jeg aldri vært borti, kunne jeg fått sambandsnummeret ditt så kan jeg sjekke ? Eller kan du fortelle meg linjelengden din ? Eller hvilken sentral du hører til ? bare lurer litt siden jeg jobber med dette og er da interessert i hvordan det er fysisk mulig. Regner med at du snakker om ADSL og ikke VDSL eller andre type oppkoblinger ? Rutinen til Nextgentel er skru den opp så høyt som mulig til den faller ned så skru den ned litt. Jaja kjempefin rutine det, virkerlig gjennomtenkt! Om dette er den papirskrevne rutinen veit jeg ikke, men det er denne som blir praktisert i veldig stor grad ved både feilretting og installasjon av linjene. Som oftest raskest linje ? Hvilket Donald leste du det i ? De leverer i stor grad akkurat den samme max hastigheten, dette er nesten aldri begrenset til utstyret i sentralen, men linjelengde og kvalitet på linje. Diameter, skjøter, hvor mange det er i kabelen, demping på kabelen. Endret 3. mars 2011 av grOnN* Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Det du beskriver har jeg aldri vært borti, kunne jeg fått sambandsnummeret ditt så kan jeg sjekke ? Eller kan du fortelle meg linjelengden din ? Eller hvilken sentral du hører til ? bare lurer litt siden jeg jobber med dette og er da interessert i hvordan det er fysisk mulig. Regner med at du snakker om ADSL og ikke VDSL eller andre type oppkoblinger ? Rutinen til Nextgentel er skru den opp så høyt som mulig til den faller ned så skru den ned litt. Jaja kjempefin rutine det, virkerlig gjennomtenkt! Om dette er den papirskrevne rutinen veit jeg ikke, men det er denne som blir praktisert i veldig stor grad ved både feilretting og installasjon av linjene. Som oftest raskest linje ? Hvilket Donald leste du det i ? De leverer i stor grad akkurat den samme max hastigheten, dette er nesten aldri begrenset til utstyret i sentralen, men linjelengde og kvalitet på linje. Diameter, skjøter, hvor mange det er i kabelen, demping på kabelen. Må nesten spørre... jobber du i Telenor? Kan si jeg har jobbet innen Telekom (xDsl) markedet i 4-5år. Sambandet er gammelt og finnes ikke lenger (var i Trondheim i sin tid) sentralsignature er UGL (Ugla), tråddiameteren er nesten 0,6 hele veien, avstanden ca 1900 meter, kabelen gikk igjennom 3 trinn. Du er en smule frekk og hoven i måten du skriver, det passer seg dårlig på et forum. Lenke til kommentar
grOnN* Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Nei jobber ikke hos Telenor. Jeg er telemontør. Jeg leverer adsl linjer og retter feil på disse fra alle aktørene som enten har eget utstyr eller leier utstyr i sentralene. Driver generelt med linjenette både fiber og kobber, men i stor grad leveranser og feil. Du har vel jobbet med salg du da Ok, skal ikke være frekk mer nå, men ikke si at alle andre leverer raskere linjer en Telenor, for det er ikke et fakta, det er bare tull. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Powertech er sinnsykt bra. 20/1 for kun 350 kr i mnd. Telenor er blitt banlyst her i huset. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Nei jobber ikke hos Telenor. Jeg er telemontør. Jeg leverer adsl linjer og retter feil på disse fra alle aktørene som enten har eget utstyr eller leier utstyr i sentralene. Driver generelt med linjenette både fiber og kobber, men i stor grad leveranser og feil. Du har vel jobbet med salg du da Ok, skal ikke være frekk mer nå, men ikke si at alle andre leverer raskere linjer en Telenor, for det er ikke et fakta, det er bare tull. Sier ikke at alle leverer raskere linjer enn Telenor, men om det er en OA leverandør så er det større sannsynlighet for at man får en raskere linje. Ja det er noen leverandører som kjører dB verdier i bånn, men de fleste større aktørene i Norge har nok rutiner rundt støyprofiler og hastighet. Har jobbet som teknikker, selger og lenger opp i systemet når det gjelder dsl markedet Det som er en gjenganger er at når man jobber med feilretting så møter man på kun de som har feil på linjen Har både opplevd feil som kunde og opplevd gode linjer. Lenke til kommentar
Fruitdealer Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 Ja telenor sendte dette til meg: Hei, og takk for din henvendelse! På grunn av stor pågang inn til Kundeservice så har vi dessverre ikke klart å overholde svarfristen vår, dette beklager vi. Dette kan vi informere deg om. Din adsl linje takler hastighet inntil 3 mb. pga. for lang linjelengde, som er 3,6 km unna sentralen. Kjenner ikke til utrykket Fiske linjen, det har vi dessverre ingen informasjon om. Beklager at vi ikke kan hjelpe deg i denne omgang. Vi håper samtidig du vil hjelpe oss med å bli enda bedre kundebehandlere. Det kan du gjøre ved å svare på noen spørsmål på følgende link: https://web.questback.com/telenorkundeserviceprivat/b80gnd80lt/ Svarer du, kan du være en av fem som får kr 500,- i reduksjon på fakturaen. Vår referanse S-1-FMSHEO Vi ønsker deg en riktig fin dag! Med vennlig hilsen Elisabeth Mørk Telenor Norge AS Lenke til kommentar
grOnN* Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Det er større sannsynlighet at du får en høyere linje på 3.6km hvis du ringer Nextgentel Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Det er større sannsynlighet at du får en høyere linje på 3.6km hvis du ringer Nextgentel Har selv hatt 6mbit på den linjelengden jeg Men om Telenor ikke kan levere mer enn 3 så ville jeg ha forhørt meg litt ja. Lenke til kommentar
Fruitdealer Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 Det er større sannsynlighet at du får en høyere linje på 3.6km hvis du ringer Nextgentel ja det tror jeg nok, skal nok ta en call til Nextgentel =) Lenke til kommentar
grOnN* Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) Jeg tror ikke på det Samcki Endret 4. mars 2011 av grOnN* Lenke til kommentar
Fruitdealer Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 Men jeg har en venn som bor 1 km fra meg hvordan kan han ha 40/10 Mbit/s? er ikke helt sikker på hvilken leverandør de har da men han sa noe om at canal digital kan gi meg raskere nett enn telenor. Lenke til kommentar
grOnN* Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Men jeg har en venn som bor 1 km fra meg hvordan kan han ha 40/10 Mbit/s? er ikke helt sikker på hvilken leverandør de har da men han sa noe om at canal digital kan gi meg raskere nett enn telenor. Dette kan nok stemme hvis dere har kabeltv. Jeg ville først og fremst hørt med canal digital da. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Jeg tror ikke på det Samcki Du kan tro hva du vil... (det gjer man i kirka) Feks, her har du en linje på nesten 7km (mine foreldre), Telenor leverer ikke bredbånd i det heletatt, mens linjen de har i dag syncer på 2932 kbps (brutto)støymarginene er på 10.6 dB ned og 17 dB opp. Skjønner ikke hvorfor du går ut og er så negativ, det finnes alternativer til Telenor der ute som ofte leverer raskere linjer. Det handler ikke KUN om linjelengde og kobberkvalitet. Lenke til kommentar
grOnN* Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Ja det kan jo hende hvis de er på en sambandskabel ? Eller en annen aktør som har en node nærmere foreldre dine. Det er de to muligheten de har til å få adsl etter mine erfaringer over de siste 4 årene med adsl linjer. Da må du forklare meg hvorfor lille stakkarslige Telenor ikke benytter seg av disse superduperbra dslammene som alle de andre aktørene har. Har de ikke råd til det ? Siden det er du som kan dette best, du lærte vel det meste om det når du jobbet som teknikker så da må du forklare meg det, for jeg har ingen forklaring på det du kommer med. Hvis du forklarer meg det, så skal jeg spise orda mine, jeg lover! Selvfølgelig, er du positiv nok så får du bedre linje. Det er jo ingen tvil om det. Satt hjemme i nesten to uker og var skikkelig positiv, da fikk jeg fiber + at min daværende adsl linje *poff* 5xhastighet Det handler i veldig veldig veldig stor grad om linjelengde og kobberkvalitet. Det kan du ikke benekte. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Ja det kan jo hende hvis de er på en sambandskabel ? Eller en annen aktør som har en node nærmere foreldre dine. Det er de to muligheten de har til å få adsl etter mine erfaringer over de siste 4 årene med adsl linjer. Da må du forklare meg hvorfor lille stakkarslige Telenor ikke benytter seg av disse superduperbra dslammene som alle de andre aktørene har. Har de ikke råd til det ? Siden det er du som kan dette best, du lærte vel det meste om det når du jobbet som teknikker så da må du forklare meg det, for jeg har ingen forklaring på det du kommer med. Hvis du forklarer meg det, så skal jeg spise orda mine, jeg lover! Selvfølgelig, er du positiv nok så får du bedre linje. Det er jo ingen tvil om det. Satt hjemme i nesten to uker og var skikkelig positiv, da fikk jeg fiber + at min daværende adsl linje *poff* 5xhastighet Det handler i veldig veldig veldig stor grad om linjelengde og kobberkvalitet. Det kan du ikke benekte. Vel de har NGT i dag, leverandøren har eget utstyr i sentralen. Det handler ikke nødvendigvis om "superduper dslam", det handler om hvordan man benytter utstyret. Telenor meg bekjent følger et skjema slavisk, uansett hva linjen kan og bør takle. Kapaks er bare en indikasjon på hva linjen takler, da informasjonen der ofte er feil (inntakskabler på 200-300meter osv osv når de er 20meter). De større OA leverandørene bruker mer tid på å finne ut hva en linje takler, om du bestiller en linje hos en av disse så har de en større mulighet til å justere linjen i farten. Sier selvfølgelig ikke at dette alltid et tilfelle, da linjenettet i Norge er veldig varierende.. Noen steder leverer Telenor gode linjer, andre steder leverer OA leverandørene bedre. Det er utallige folk som kan bekrefte dette (søk på forumet) Lenke til kommentar
grOnN* Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Ja det kan jo hende hvis de er på en sambandskabel ? Eller en annen aktør som har en node nærmere foreldre dine. Det er de to muligheten de har til å få adsl etter mine erfaringer over de siste 4 årene med adsl linjer. Da må du forklare meg hvorfor lille stakkarslige Telenor ikke benytter seg av disse superduperbra dslammene som alle de andre aktørene har. Har de ikke råd til det ? Siden det er du som kan dette best, du lærte vel det meste om det når du jobbet som teknikker så da må du forklare meg det, for jeg har ingen forklaring på det du kommer med. Hvis du forklarer meg det, så skal jeg spise orda mine, jeg lover! Selvfølgelig, er du positiv nok så får du bedre linje. Det er jo ingen tvil om det. Satt hjemme i nesten to uker og var skikkelig positiv, da fikk jeg fiber + at min daværende adsl linje *poff* 5xhastighet Det handler i veldig veldig veldig stor grad om linjelengde og kobberkvalitet. Det kan du ikke benekte. Vel de har NGT i dag, leverandøren har eget utstyr i sentralen. Det handler ikke nødvendigvis om "superduper dslam", det handler om hvordan man benytter utstyret. Telenor meg bekjent følger et skjema slavisk, uansett hva linjen kan og bør takle. Kapaks er bare en indikasjon på hva linjen takler, da informasjonen der ofte er feil (inntakskabler på 200-300meter osv osv når de er 20meter). De større OA leverandørene bruker mer tid på å finne ut hva en linje takler, om du bestiller en linje hos en av disse så har de en større mulighet til å justere linjen i farten. Sier selvfølgelig ikke at dette alltid et tilfelle, da linjenettet i Norge er veldig varierende.. Noen steder leverer Telenor gode linjer, andre steder leverer OA leverandørene bedre. Det er utallige folk som kan bekrefte dette (søk på forumet) Ngt legger ikke mer tid i linjene sine, de har bare lettere for å skru den høyere opp, og ned til den fungere der og da, dette er gjerne på dagtid. Så kommer kvelden og hele nabolaget på nett da fungere den plutselig ikke lenger. Har snakket mye med teknisk hos NGT de viser ingen større forståelse på linjer en noen av de andre aktørene. Telenor følger skjema ja, det stemmer det. Det Telenor gjør er og legge til grunne at den kabelen som er tom når du får internett blir full og da skal fortsatt linje fungere med den samme hastigheten som du hadde når du fikk nette. Det er selvføgelig avik her i begge ender. Det Nextgentel gjør er å få linje til å fungere, akkurat som alle de andre aktørene. Det du kan tjene litt hastighet på et at aktørene har forskjellige hastighetsprofiler, det vil si at noen leverer 3mbit mens andre har et produkt som heter 3.5mbit. Forskjellene er ikke så stor som du skal ha det til. Dette har jeg som sagt erfart, og du har ikke forklart noe som helst. Du bare kommer med flere påstander som ikke stemmer med den virkelige verden. Ja det handler om hvordan man bruker utstyret, men det er ikke de store forskjellene ute å går der da kompetansen på dette utstyret er veldig lik hos alle aktørene. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Har ikke stort mer å si, hvem som er best eller ikke best er ikke tema her, tema og fakta er som følger: OA leverandører leverer stort sett raskere linjer enn Telenor (ikke overalt men stort sett). Når du ser på linjen jeg postet litt opp her så forstår nok de fleste hva jeg snakker om når det gjelder hastigheter og OA leverandører. Telenor ville levere nett på den adressen, NGT leverte. Lenke til kommentar
grOnN* Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Har ikke stort mer å si, hvem som er best eller ikke best er ikke tema her, tema og fakta er som følger: OA leverandører leverer stort sett raskere linjer enn Telenor (ikke overalt men stort sett). Når du ser på linjen jeg postet litt opp her så forstår nok de fleste hva jeg snakker om når det gjelder hastigheter og OA leverandører. Telenor ville levere nett på den adressen, NGT leverte. Du har ingen forklaring, ingen fakta, ingenting å komme med. ja de fleste skjønner nok hvor du kommer fra Linjen du postet er en linje du ikke veit noe spesielt om. Som jeg sier det kan være en sambandskabel eller en node fra en annen leverandør. Dette er usanett ikke relevant da dette ikke er et fakta. Du kan ikke fortelle mer en Telenor leverte ikke, det gjorde OA. Du aner ikke hvorfor. Denne saken du nevner her kan vel heller ikke representere hele norges kobbernett da de aktørene jeg kjenner til har en grense på ca 5.5km med mindre det er spesielle forhold til rette. Har også prøvd med en OA på 8800m, det gikk ikke, selv om de "brukte utstyret bedre" en telenor. En post lenger oppe var det store forskjeller på utstyret, siste post var utstyret likt, da var det måten det var brukt på. Bestem deg. Du og dine poster angående denne saken er vel like mye verdt som Gaddafis tale til verden. Det er som å gå til en grønnsakshandler for og få råd angående bil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå