Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ujevn gange v kald motor

Anbefalte innlegg

har en bmw 318i e36 93 mod,,den går ujavnt v kald motor jager på turtallet og er jeg uheldig at den stopper da så må jeg vente en stund før jeg får startet den og da må jeg ha full gass,,,men når jeg har kjørt den varm er den helt fin,,,,går javnt og fint..er det noen som kan si meg hva dette er som er galt og hva jeg må gjøre,,,veldig taknemlig om noen kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe så enkelt som mangel på service? Halvtett drivstoffilter, skit på dyser/etc? Uten at jeg kjenner denne motoren, så har den jo nødvendigvis en form for kaldstart-funksjon, og den er trolig styrt av ymse følere. Det kan være en eller fler av disse som tuller seg.

Om du ikke har kunnskapen selv, så ville jeg defintivt gått til et verksted som kjenner denne typen biler. Altså merkverksted, eller noen som har jobbet med og kan BMW.

Lenke til kommentar

Du har da en M40B18 antar jeg?

Sjekk om luftmassemåleren er helt frisk, rens eventuelt også tomgangsregulatoren.

Om mulig, stikk innom et verksted eller finn en kompis med tilgang på Carsoft og ta en diagnose. Avhengig av hvor du er i landet kan jeg kanskje hjelpe.

Endret av Scampi
Lenke til kommentar

hei takker for svar,,,fikk tatt en diagnose på den og kom fram at en temperatur føler ikke fungerte,,kan den ha noen sammenheng m dette??vet du hvor den ligger?,,leita i et par timer her men kunne ikke finne ut hvor den var plasert,,denne er blå med 2 kontakt stikker inni,,

Lenke til kommentar

ja er nok den,,,hjertlig tusen takk for tegninga,,,men bare for å vere sikker så ser det ut for meg som at den ligger på eksos siden,kan det stemme??

den er blå denne føleren,,bare som ei opplysning,,,

Bare hyggelig å kunne hjelpe, skrur jo en del på min egen E36 :)

Husker jeg ikke feil, sitter den på høyresiden av blokka sett forfra, altså venstreside dersom du sitter i bilen.

Akkurat denne har jeg aldri byttet eller vært borti, men det finner du fort ut med litt leting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...