Gå til innhold

Newbie: DDR-DIMM spm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

hvis du kjøper nytt hovedkort og CPU å bruker rammen du har fra før. Vil dette bli en stor flaskehals på pcen.

Tror jeg ville gått for å solgt den rammen du sitter inne med nå. Og kjøpt ny ram, da vil du få en mye ebdre ytelse på maskinen din.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Jeg hadde håpet at maskinen min skulle være mer modulær enn som så - vil gjerne bytte ut enkeltkomponenter snarere enn å kjøpe alt nytt. Naturligvis skjønner jeg at komponentene er avhengige av hverandre etc, men likevel... Men et mer generelt spørsmål: hvordan måler man ytelsen til de ulike delene av systemet på en enkel og grei måte, sånn at man faktisk kan se hvor flaskehalser oppstår? Jeg lurer på om ikke harddisken min er såpass treig at jeg ikke vil merke noe særlig til litt treigt minne (7200rpm, ATA/100). Men jeg vil kanskje ikke merke noen særlig forbedring dersom jeg bytter ut AMD 1.4Ghz CPU'en heller? (F.eks med en 2.6Ghz intel) Samtidig vil man jo evt kunne kjøpe en S-ATA disk i fremtiden - for maskinen klarer vel å utnytte overføringshastigheten på 150Mbps, eller? Mange spørsmål her, takknemlig for alle svar...

Lenke til kommentar

1 Hvordan man måle ytelsen til de forskjellige delene i maskinen?

Når man skal teste ytelsen på maskinen bruker man stort sett benchmark programmer som Sisoft Sandra, 3d mark, memory benchmark osv

2 Du vil merke veldig mye forskjell fra Amd 1.4ghz til en Pentium 4 2.6 HT 800FSB. Det er jo bare å kjøpe hovedkort & CPU først. Så kan du jo se om rammen blir en flaskehals på maskinen. hvis den blir det er det jo bare å selge den gamle rammen å kjøpe ny

3 - S-ATA disk ville jeg ventet litt med å kjøpt (iallefall jeg) jeg syntes det er alt for få gigabyte/ytelse i forhold til pris

Stakk, JOBB ER FERDIG :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...