Leoron Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Tror at dette blir det endelige oppsettet på pc'n jeg skal handle inn nå. Blir veeeeldig dyrt, men men.. Vel her er det: Kabinett: Chieftec Dragon Aluminium Tower Sølv Kabinett m/360W AX-01SL-D-U P4 / AMD Hovedkort: ASUS A7N8X Deluxe CPU/prosessor: AMD Athlon XP3000+ 2.167 GHz 333 MHz bus Skjermkort: Hercules 3D Prophet 9800PRO 128MB DDR AGP,ATI 9800PRO,TV-Out/DVI,Retail Lydkort: Creative audigy 2 platinum Ex Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB dualpack Harddisk: 1. Western Digital Caviar 120GB S-ATA 7200k Special Edition 8MB cache WD1200JD 2. Western Digital Caviar 120GB S-ATA 7200k Special Edition 8MB cache WD1200JD 3. Western Digital Raptor 36,7GB S-ATA 10000Rpm 8MB cache WD360GD (TIL WINDOWS) Skjerm: Samsung 19" CRT Syncmaster 957MB TCO99 Skjerm, DynaFlat Høytalere: Creative Høyttaler Megaworks 550THX, 5.1 (Sub,5 monitorer,forsterker), Retail Cd/DVD: Plextor CD-brenner IDE 48x/24x/48x Intern Retail Plexwriter Floppy: Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920 Floppydisk Intern Tastatur: Logitech Internet Navigator Keyboard SE (Norsk Versjon), PS/2 og USB, Retail Mus: Logitech MX700 Cordless Optical Mouse Trådløs mus USB/PS2 Retail Venter litt med dvdbrenner. Nå som 8x ganger er på markedet begynner de vel å falle enda mer i pris. (håper jeg). Vel. uansett. kom med synspunkter. Og forslag hvis du synes noe burde byttes ut. Forklar hvorfor det bør byttes hvis du villle byttet det. Takk. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Nå skal ikke jeg påkalle meg å være en durkdreven traver innenfor dette med HW, ei heller har jeg lest de siste innleggende dine i tråden du brukte for å finne frem til tingene, men det er en ting som slår meg sånn umiddelbart. Med så mye stæsj, burde du ikke da gått for en litt kraftigere strømforsyning? Kjøpe ekstra kanskje? For å være på den sikre siden? Nå kommer jeg sikkert til å bli slaktet i stykker av de andre medlemmene her inne men tja, det er vel en risk en får ta.. Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Ingen trenger å slakte deg. Jeg ba om synspunkter og du ga meg et. Men jeg ba også om å få vite hvorfor dere kommer med de synspunktene dere gjør. Jeg er rimelig uerfaren så hvis du mener jeg vil trenge mer strøm, så vil jeg vite hvorfor. Og er det vanlig å bruke to strømforsynere, eller mener du at jeg bør har en som er større enn 360w? uansett. takker så mye for svaret ditt. Jeg er veldig glad for alle som svarer for jeg er ingen rik person, og dette er MYE penger for meg, så jeg vil være så sikker som mulig før jeg går til innkjøp. Lenke til kommentar
ipconfg Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Hei Har du ofret en dvd evt CD brenner for ekstra disk eller har du IDE kontroller? Høres fornufig ut med 36GB disk på OS. Hvis du liker å teste bør du sjekke VMWare.com. Antar at du f.eks. kan ha 6-8 servere oppe å kjøre + 1-2 klienter! Yo rule IPCONFG Lenke til kommentar
mr x Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 fine greier det der.. rask minne også,regner med at du skal overklokke ? da ville jeg ha godt for a-bits hk. ser du som du trenger mye lagringsplass.? hvorfor 3 disker ? Lenke til kommentar
|Slinky| Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 En ting slår meg når jeg ser oppsettet ditt, hva i f*** skal du med en slik disk: Western Digital Raptor 36,7GB S-ATA 10000Rpm 8MB cache WD360GD til Windows?????? Mvh Slinky Ps. Hva forventer du at allt kommer til og koste. Ps2. Kjøp et annet kabinett en Chieftec, alle har Chieftec Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Ja naturligvis, hvorfor. Nei altså som sagt, er nokså newbie jeg og, men jeg vil tro det for en slik strømforsyning å drive 3 HDer (og på den hastigheten) samt det småperverse grafikk-kortet du har tenkt å kjøpe i så kan KANSKJE 360w bli i knappeste laget. Har dog fått inntrykk av at den nyeste GeForcen trekker mere strøm enn Radeon (dette er ikke noe jeg VET, men det er det inntrykket jeg har dannet meg utifra noen tester) Uansett så kan det ikke, sånn som JEG ser det, skade å ha "mere" strøm tilgjengelig for fremtidige oppgraderinger. Det jeg ville ha gjort om jeg var deg var å kjøpe en ny og "sterkere" strømforsyning, og skiftet den gamle ut med denne. Dernest ville jeg tatt vare på den gamle strømforsyningen som backup eller som byggekloss i en ny maskin Lenke til kommentar
F4en Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Tror det skal gå bra med 360W men jeg er også ganske grønn på akuratt dette... Det du kan gjøre er å kjøpe Lian Li kabinett heller. De kommer uten strømforsyning og da kan du kjøpe deg en 410 W heller (550 er for dyrt:P) Har hørt om en del drit med Hercules 9800... Sies at de feks. ikke kan kjøre Theatre mode (noe som skaper dårlig bilde på TV-UT) Er ikke 100% sikker dog så sjekk det opp før du tar det som god fisk:D Hvis dette viser seg å være sant kan jeg på det varmeste anbefale Sapphire sin 9800 pro (har den selv og kunne ikke hatt det bedre.. 8)) Onkel Kompost: Ja. GeForce trekker MYE mer strøm.. 10000rpm til windows høres bra ut.. booter som et uvær Trådløse Logitech greier er ikke til å anbefale... Funker greit men suger no grønnjævlig med batteri. Ville heller venta på M$ Bluetooth tastatur/mus (og kjøpt no billig dritt i mellomtiden:)) Sånn forøvrig vil jeg si at du absolutt burde gå over til Intel prosessor... Men det er ganske delte meninger om slikt her i verden Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Hvis rett skal være rett så skal jeg også svare på noe av det dere spør om. Jeg trenger MYE lagringsplass. Driver en del med video og musikk redigering. Det tar veldig mye plass. Så jeg tenkte det var like greit å kjøpe inn litt sore hd'er med en gang. Jeg er ikke sikker på hvordag skjermkortet oppfører seg på tv'n, men jeg skal sjekke det litt ut da jeg bruker tv-out mye så er dette viktig for meg. Det er kun musen som er trådløs, men den har en docing stasjon med innebygd lader. Tastaturet er det kabel på. Skal prøve å sjekke ut litt om strømmen også. Er veldig uerfaren, så jeg liker å være sikker før jeg handler. Til |Slinky: Prisen på alt sammen pr. idag på komplett er 24 851,- Men vi har fått til en jævlig bra avtale på jobben som gjør at det vil koste meg ca. 18 000,- totalt. Trukket i rater på rett over 500 pr. mnd. i 3 år. EN STOOOOR TAKK TIL ALLE SOM KOMMER MED SYNSPUNKTER. Skulle ønske jeg kunne hjelpe noen tilbake. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Får nesten lyst å sparke i gang en gammel klisje. For helsike, tror jeg gjør det. Du kan takke oss (meg ihvertfall) ved å holde oss underrettet om utviklingen F4en: Yay! Da husket jeg rett da Lenke til kommentar
F4en Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Onkel Kompost: Men du.. Ta en seriøs kikk på P4 vs. Athlon XP benchmarks.. Jeg har en 2.8P4 PC800 og den skal yte mye bedre enn 3000+ og ca like mye som 3200+. Den er heller ikke mer enn 400 kroner dyrere... 8) Når det kommer til skjermkortet tror jeg det er mengden ramdaker som avgjør om du kan kjøre theatre mode eller ei. Det skal være 4 eller mer for å kunne kjøre det.. plz. Ikke ta dette heller som god fisk da jeg ikke er helt sikker her heller... Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 glemte å skrive at en annen grunn til to lagrings hd'er er jo fordi jeg skal kjøre RAid 0 Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Fra mantra17 Hei, jeg var bare kjappt innom forumet, men det er bare 2 SATA utganger på Asus-kortet ditt, og du har 3 SATA-disker?? :oops: Lenke til kommentar
zipper Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 kan trykt anbefale mx700 ja.. men kanskje ikke så veldig lurt med cd-brenner om du senere skal ha dvd-brenner uansett? om du har behov for to cd-romer kan du vel kjøpe en standard cd-rom heller? ville heller ikke tatt sjansen på 360watt strømforsyning, selv om jeg har hørt mye bra om chieftec sin i forhold til prisen. ville kjøpt min. 400watt kvalitet strømforsyning. (f.eks Lepont, Zalman, Antec) Koster, ja, men er verdt det. PC'en kan bli mindre stabil med for dårlig strømforsyning. om du ikke skal overklokke trenger du strengt tatt ikke mer enn ddr 266 med den prosessoren, hvis ikke du velger å kjøre på ekstreme timings. om du skal overklokke ville jeg heller valgt f.eks Abit nf7-s versjon 2-0, det er prisgunstig, stabilt, med S-ATA, og har alt Asus kortet har utenom to nettverksporter. Om du skal overklokke ville jeg heller ha valgt f.eks 2500+, går like langt den som 3000+ under overklokking. Hva med kjøling? Du har tre S-ATA harddisker, hovedkortet støtter to. Regner med du spiller endel, med det skjermkortet, kun til videoredigering o.l ville jeg tro at f.eks 9500pro holder lenge, har samme tv-ut egenskapene tror jeg. ellers ser det bra ut. Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 det var bra dere sa. jeg har ikke tenkt på det med tre s-ata disker og at kortet kun støtter to. jeg ser at det er også er to stk ata 133 utganger også på kortet. vil det da være lurt å kjøpe en kjapp og mindre ata 133 disk til OS? Hvis noen har forslag på hvordan jeg bør sette opp diskene så si gjerne ifra. Dette er første gang jeg bygger og er rimelig uerfaren. Jeg setter utrolig pris på alle svar dere kommer med. Jeg føler at jeg har lært en del siden jeg ble medlem av forumet her. Ja jeg spiller en del spill og er vel litt kresen på grafikken (som de fleste). Jeg skal ikke klokke. Vil jeg allikevel trenge mer enn 360w strømforsyning? Lenke til kommentar
skyline Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Ikke hør på de idiotene som anbefaler ondskapens ypperste prest til cpu, (INTEL), ved å kjøpe en Intel gjør du deg selv en bjørne tjenste, hva skjer den dagen alle kjøper intel, og AMD går konk? Jo, cpu prisene går opp med 200% og INTEL for monopol, utviklingen går plutselig mye tregere. Dessuten, du F4en, det med at en 2,8 P4 er raskere enn en XP3000, det må du ha drømt tror jeg.I noen ting kanskje. Men jeg vil anbefale å kjøpe en XP2500 istden, den klokker uten problem til xp3200. Lenke til kommentar
billythekid Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Ville gjort 5 bytter.. 1. Droppa den 36giga disken du trenger ikke en så kjapp å bråkete disk. 2. Kjøpt mx500 eller mx300 mus i steden for mx700 tråløs mus suger når skal folk få det inn!!! 3.Bytta xp3000+ med em xp2500+ myye billigere og xp2500 overklokkes lett til xp3200.(bare stille på i Bios er gjort på 5 minutt) 4. Kjøpt Abit Nforce2 v2.0 nf7-s i steded for det HK du har valgt nå. 6. Kjøpt 2x512 brikker fra Twinmos me Winabound(eller no sånn) ellers ser det ok med det jeg forandrer for deg sparer du en del pænger pluss at enkelte ting blir bedre.. Lenke til kommentar
F4en Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Har ikke drømt det nei... Intel ondskapens yppersteprest? hehe... jaja... Hvis Intel forsvinner da..? Hva skjer da? "Fanatisme" er teit. Du kjøper det som har best der og da, og akuratt nå er det (IMO) Intel. Jeg har ikke sagt noenting vondt om AMD, og er helt enig i at begge firmaene er nødt til å eksistere for å få balanse i prisene. Du har akuratt det samme med NVidia vs. ATI... Så Beerlover: Du virker som en mer oppegående person enn Skyline. Les benchmarks og finn ut hvilken prosessor som er best på det du vil bruke den til. Drit i prinsipper og ideologi.. Det er bare tull uansett 8) Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 keep it coming guy's and girl's. Har skjønt at noen av valgene mine ikke har vært helt gjennomtenkt. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 fatter ikke alt maset om strømforsyningen egentlig, 360 burde da holde lenge, selv med 3 hd'er. Det er da under selve oppstarten komponentene bruker mest strøm etter som jeg har forstått, de kjører ikke på MAX strøm nivå HELE tiden. Og det at man bør ha en god og stabil strømforsyning er jo sant. Men chieftec strømforsyningene ER gode de ER kvalitet. Selvsagt finnes det bedre men de er gode de og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå