Gå til innhold

Tips om et bra rollespill?

Anbefalte innlegg

Alle som har peilig vet at diablo ikke er rpg! Det er hack 'n slash ja for pokker. BiS spillene er rpg'er samt alle might and magic spillene.

Jeg ville anbefale Wizardry 8 hvis du du skal ha et nytt rollespill nå.. Hvis du ikke liker first person bør du kjøpe arcanum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

Vel skal du ha et single player (ikke multiplayer

enabled) så sier jeg bare en ting: THE ELDER SCROLLS

SPILLENE.

Daggerfall er tidenes beste RPG, og nå til sommeren

kommer etterfølgeren MORROWIND.

Vent å se, det blir tidenes rollespill...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-21 16:05, Cursed skrev:

kjøp Everwinter Nights når det kommer. (laget av folka bak BG-serien)

Neverwinter nights faktisk. Med stor N! :razz:

Tror det kan bli litt for internett avhenging. Litt lite av det de fleste vil ha. Et langt godt spill med masse god historie. Morrowind blir nok et slikt spill. Gleder meg som en sau, (?)..

Lenke til kommentar

Og for dere som ikke har fått prøvd Wizardry 8 så kan dere downloade en demo på : http://www.wizardry8.com

Shallows-nessie.jpg

en av de værste monsterene i spillet...Nessie hmmm...Og treneger der hjelp så er dette en bra side:

http://www.volberding.com/Wizardry8/Wiz8Main.htm

Og det kan kjøpes her:http://www.dragon.ca/dvd/lists/index.htm

garrettl.jpg

JEG ER EN JÆVLA TAFFER!!!

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Tåka på 2002-03-23 06:44 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Tåka på 2002-03-23 06:46 ]

Lenke til kommentar

Hva må til før man skal kalle det et RPG spill da?

Er enig i at Diablo2 kanskje er litt på kanten, men det er fortsatt mange RPG elementer i spillet. (synes forøverig at spillet er dritbra)

Av RPG spill som er ute nå idag er vel Planescape Torment sammen med BG serien noe av det beste.

Gleder meg til Neverwinter Nights og tredje kapittel i Elder Scrolls serien; Morrowind, ohhohoho det blir konge det....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

D&D 3E

Vampire; the Masquerade

Cyberpunk 2020

Call of Chtulu

Hackmaster :grin:

Starwars RPG

Middle Earth RPG

...

men det var vel ikke slike du var ute etter :grin:

NeverWinter Nights ser ut til å kicke grusomt! De "portalene" som er planlagt er geniale!

MMIX så ræva ut...grafikk messig asså, vet ikke om gameplay, som er viktigst uansett..

D2 er Hack'n Bash med Rollespill elementer...

Fallout 1 & 2 (ikke tactics, det er mer TB strat)

Lenke til kommentar

Hmmmm....Rollespill ja....Jeg ser at mange har anbefalt BG spillene, pluss Icewind dale og Planescape: torment. Vanvittig bra spill, selv om Icewind dale er litt for linært form min smak. for den sags skyld er jo BG spillene og P:T også linære, men de skjuler det bak en haug med side quests.

Ser også at Diablo er blitt nevnt. Greit nok, men her snakker vi linært deluxe, og til tider ensformig (det eneste du gjør er jo å løpe rundt å drepe monster). Men til tross er det artig med den økende vansklighetsgraden, og kule gjenstandene du kan finne når du kommer langt nok. Jeg tror forøvrig det kan kategoriseres som en action-rpg.

Daggerfall er vel det eneste totalt ulinære rollespillet som finnes der ute, hvor du kan gjøre nesten alt og ikke følge storyen i det hele tatt. Men du kan risikere å gå glipp av storyen hvis du ikke følger med. Det er også ganske gammelt, så grafikken er så som så.

Av fremtidens rollespill så kommer Neverwinter Nights til å stjele mesteparten av min tid, regner jeg med. Det som er det så bra med denne tittelen, er at du kan lage dine egne eventyr, eller laste ned andre fra nettet og spille de hjemme, eller sammen med andre over internett. Forresten så sier Bioware at den offisielle kampanjen blir like lang som BG2 eller lengre (gidder ikke grave frem sitater, så husker ikke hva de har sagt). Utgivelsesdato er nær sommeren.

Morrowind kommer nok også til å stjele mye tid, og her er vi igjen tilbake til ulinært spilling (håper jeg, har ikke lest noe annet så). kommer om ikke så altofor lenge (mai tror jeg).

Dungeon Siege har jo akkurat blitt sluppet, og har fått forskjellige kritikker. Etter alt å dømme er det et Diablo 2 lignanes spill (action-rpg). Har ike fått det ennå, så jeg skal ikke gå inpå det.

Alt i alt er det mange spill å velge mellom. Jeg har ikke nevnt de seriene som jeg ikke har erfaring med, for opplysning skyld.

Lenke til kommentar

For dere might and magic fans... Jeg har nettopp prøvd niern, og den suger noe helt utrolig! De har ødelagt skill-systemet og classene, fjernet endel spells (bl.a. fly, levitate og waterwalk). For å komplettere det hele så er storyen en stor vits - ulogisk, uengasjerende og direkte latterlig til tider...

Might and magic serien døde etter sjuern spør du meg :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...