Gå til innhold

Hvordan forandre oppløsning OG legge til monitor?


Anbefalte innlegg

Har en Philips 244e1sb og har lastet ned driver, men det skjer ikke noe hvis jeg klikker på de tre filene. Hjelp!

 

Får også plutselig bare normal oppløsning som er AVLANG og flat og skader synet mitt (blir kvalm) etter oppgradering til Windows 7 SP1... Maks 1280x1024, og det er umulig å velge widescreen oppløsning! :( Eller høyere.

 

:(

 

Trenger hjelp fort! Jeg holder på å spy av denne oppløsningen seriøst!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Athey,

 

Jeg installerte ny skjermkortdriver, ja, men FØRST installerte jeg SP1, og det var DA oppløsningene ble borte. Så nå er jeg stuck med lav oppløsning, og ikke-widescreen oppløsning, så alt er skivset, og gir meg migrene å se på.

 

Trodde Win 7 var bra, men tok visst feil. Jeg skjønner ingenting av det.

 

Hvordan installerer jeg monitor-driver i Win 7?

Lenke til kommentar

Hadde jeg skjønt hvordan jeg uninstalla en driver så! :) I XP skjønte jeg alt, men har bare hatt Win 7 i noen dager, så jeg er noob så det holder... :p Pluss at når skjermbildet er forvridd slik det er nå klarer jeg bare å se på skjermen i et sekund om gangen ellers får jeg hodepine og migreneanfall av det! :p

 

Ja, har nyeste Nvidia driver installert. 32 bit. Har CPU fra 2005. :)

Lenke til kommentar

Uninstall av skjermdriver:

1) Gå inn i Control Panel og velg System

2) Velg Device Manager

3) Finn Display adapters i lista over hardware, velg ditt skjermkort (Nvidia GF6600GT. Jeg har et ATI Radeon kort som du ser på skjerm-dumpen under), høyreklikk og velg Properties (egenskaper) i popup-menyen

4) Gå til Driver-taben

5) Klikk på Uninstall

post-206045-0-59939000-1298828899_thumb.png

 

 

Så rebooter du maskina (starter på nytt).

 

Nå kan du re-installere driveren. Hvis du lastet ned 32-bits fila jeg linket til så skal det bare være å dobbelt-klikke på denne .exe fila og følge instruksen på skjermen.

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Hvis du høyre-klikker på desktopen og velger "Screen resolution" (skjermoppløsning):

post-206045-0-20495800-1298832984_thumb.png

 

I dialogen som da kommer opp så skal du kunne velge den oppløsningen du ønsker:

post-206045-0-99286400-1298833062_thumb.png

(jeg har to skjermer og kan sette ønsket oppløsning for hver av dem)

 

EDIT:

Hvis du går tilbake til dialogen hvor du tok en uninstall av driveren. Der bør det stå hvem som har laget driveren (NVIDIA) og dato og versjon. Stemmer det?

post-206045-0-88300800-1298833694_thumb.png

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Dette forklarer alt. Problemer markert med røde sirkler. Som du ser kjenner ikke Win 7 igjen grafikkortet (men det gjorde det i går), erkjenner at jeg har monitor i det hele tatt (!), eller gir lov til å installere lyddriveren... :( Som du ser, kan jeg ikke gå høyere enn oppløsningen 1280x1024, og dette er ikke en WideScreen oppløsning! :(

 

problems.jpg

Endret av ThomasWH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...