Gå til innhold

inspiron 5150 problemer med 3dMark 03!

haabe

Anbefalte innlegg

Første testen går greit, selv om frameraten varierer mellom 11 og noen og 80.

Men på test nummer 2 får frameraten plutselig ned til noen få frames i sekundet!

Har prøvd på to inspiron 5150 maskiner, og resultatet er det samme på begge. Har noen en forklaring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo klar over at det er ytelsesforskjell mellom bærbare og stasjonære.

Men 5150 har 3ghz mobile p4 prosessor og ati mobility radeon 9000. Så jeg hadde ikke forventa et dårlig resultat...

hmm... kanskje det er den manglende støtten for directX 9 da kanskje?

Lenke til kommentar

Begynner nå å bli litt lei alle som gjentar seg selv i det uendelig med å si at bærbare overhodet ikke er egnet til spilling. Det stemte sikkert for et år siden, men mange av de bærbare som lages nå kan man da helt fint spille på!

Ytelsen på bærbare pc'er har sakte, men sikkert nærmet seg ytelsen til stasjonære pc'er. Om den bærbare noensinne vil ta igjen den stasjonære er vel kanskje tvilsomt, men forskjellene er ihvertfall kraftig redusert.

Selvfølgelig vet jeg at spill vil funke mye bedre på en heftig stasjonær enn på en heftig bærbar, men jeg mener det er tull å si at bærbare er totalt håpløse når det gjelder spilling.

Dere som sier at man knapt kan spille kabal på en bærbar, lever i steinalderen.

:D

Ps: Dette var sikkert ikke riktig tråd å skrive dette i, men jeg måtte bare "få det ut".

Lenke til kommentar
hbartnes Posted: 11 Jul 2003 07:38 Post subject: inspiron 5150 problemer med 3dMark 03!

--------------------------------------------------------------------------------

Første testen går greit, selv om frameraten varierer mellom 11 og noen og 80.

Men på test nummer 2 får frameraten plutselig ned til noen få frames i sekundet!

Har prøvd på to inspiron 5150 maskiner, og resultatet er det samme på begge. Har noen en forklaring?

Om det er den testen med de orkene som sloss, så har du framerate ned i 1-2 fps, nesten uansett hvordan pc du har.. Selv de råeste geforce4 korta ligger så lavt.. Er vell bare de råeste radeon korta som er noe bedre..

Lenke til kommentar

Jeg fikk den ufattelige poengsummen 565 i 3dmark'03. Og det var konsekvent at den testen med flyene hadde høy framerate mens resten aldri oversteg 10 fps.

Game Tests 3DMark Score: 565

GT1 - Wings of Fury 42.6 fps

GT2 - Battle of Proxycon 2.6 fps

GT3 - Troll's Lair 3.4 fps

CPU Tests CPU Score: 418

CPU Test 1 50.0 fps

CPU Test 2 6.9 fps

Feature Tests

Fill Rate (Single Texturing) 250.1 MTexels/s

Fill Rate (Multi-Texturing) 900.8 MTexels/s

Vertex Shader 6.2 fps

Pixel Shader 2.0 N/A

Ragtroll 2.4 fps

Sound Tests

No sounds N/A

24 sounds N/A

60 sounds N/A

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...