PocoLoco Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Hei, Skal oppgradere min spill-PC (Football Manager, nyeste FPS-spill), som sitter i et Lian Li Hightower kabinett, og ønsker kommentarer på oppsettet. Skrift i sort er de delene jeg allerede har. CPU - Intel Core i7 860 HK - Asus P7P55D RAM - Corsair XMS3 DDR3-1600 CL9 4 GB ( 2x2 GB ) CPU-vifte - Thermalright Ultra-120 eXtreme 775 RT CPU kjøler s775, m/vifte, 15,8 dB(A) CPU-vifte tilbehør - Thermalright monteringssett, Core i5/i7 (noen her som selger en slik? ingen norske nettbutikker har den per i dag) skjermkort - GeForce GTX 280 lydkort - Creative SB X-Fi Xtreme Gamer PSU - Corsair TX650W 1. Passer alt sammen? Vil PSU fortsatt levere nok? 2. Budsjett tilsier at jeg kan bruke 2K mer på oppgradering. Hvis jeg utelukker å kjøpe ny harddisk og ikke skal overklokke; er det da noen andre komponenter jeg kan velge som merkbart vil forbedre flyt i spill? 3. Hvor mange år vil dette oppsettet holde før jeg bør tenke på ny oppgradering? Skal ikke spille på høyest oppløsning, men vil ha en maskin som greit håndterer de nyeste spill. Lenke til kommentar
Athey Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) Et nytt grafikkort er nok det som vil gi deg best ytelse per krone. Se på Geforce GTX 560, det er et flott grafikkort som gir deg mye ytelse for pengene EDIT: Kjøp heller Noctua NH-D14 Oppsettet passer fint sammen. Det er også umulig å si hvor mange år det oppsettet der holder; men for å si det sånn; i 2007 kjøpte jeg en relativt low-end pc som dugde ut 2009. Endret 26. februar 2011 av Athey Lenke til kommentar
PocoLoco Skrevet 26. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2011 Ja, likte den fra Noctua - men om jeg går for den så har jeg kastet bort 500 kr på den Thermalright-viften som jeg ennå ikke har brukt i noen maskin. Tviler på at jeg får solgt den. Vil det være stor merkbar forskjell om jeg erstattet mitt GTX 280 med et GTX 560? Betalte veldig mye for det kortet i 2008... Leser at det anbefales et Intel P55-kort fra Asus for spilleren, men når jeg trykker på varevognen nederst i artikkelen så får jeg ikke opp hvilket av disse kortene som anbefales. Betyr det at det egentlig er det samme hvilket man velger? Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) Hva har du for en prosessor og ram i dag? GTX 280 er vel ca 10% dårligere enn GTX560 så en slik oppgradering virker ikke helt fornuftig. Skal du først bytte skjermkort så bør du enda et hakk opp - det igjen betyr veldig store kostnader. Jeg mener at du sikkert kan leve med GTX280 et år til og så få et skikkelig løft for rundt 2000,-. Sannsynligvis er det kun oppgradering til Sandy Bridge prosessor eller de nye AMD bulldoserne som bør være aktuell CPU-oppgradering. Sandy Bridge kan du kjøpe nå og mest for pengene gir etter mitt syn i5 2400 til ca 1200,- kr. De fleste anbefaler sikkert i5 2500K - og det er jeg enig dersom du skal overklokke i stor grad, men det skal ikke du. Hovedkortene til denne prosessor får du ikke tak i enda pga feil. De er på markedet om noen uker. Bulldoserene til AMD er ikke på markedet før til sommeren. Vifte utenom den som følger med i boksen er ikke noe du trenger å bruke penger på. Den box'ede er veldig bra og stille. Strømforsyningen din er helt flott. Endret 26. februar 2011 av jornboss Lenke til kommentar
PocoLoco Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) CPU og RAM er 4 år gammelt Har lest at den viften som følger med i boksen kan bråke litt i forhold til Thermalright. Er svært ømtålig for støy. Når jeg uansett har en slik vifte liggende så har jeg lyst å prøve den. Har opprettet egen tråd for monteringssett, tar gjerne imot tips om hvor jeg kan få tak i en slik. Tror muligens resten av budsjettet vil gå til en ny gaming-skjerm i størrelsen 24 tommer. Får prøve å sette meg inn i hva man skal se etter. Endret 1. mars 2011 av PocoLoco Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå