MarcusCraig Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) hei, nylig bygget pcen min. gidder ikke poste komponenter fordi jeg tror ikke det er relevant. plutselig da jeg satt og gamet SC så begynte pcen min å bråke, så fikk jeg bluescreen. etter det så bråket den da jeg skrudde den på. vanligvis var temperaturene på cpu/hovedkort rundt 37-40, men de var plutselig i 90, som jeg ikke er så fan av. jeg fant ut at det var noe driverproblemer så jeg avinstallerte drivern min og fikk den gamle etc, men ingenting funka. det funka å avinstallere, da sluttet den å bråke, men så så jeg at den plutselig var driit varm. nå sitter jeg her og synes at den bråker litt, og den er drit kald med den ordentlige oppdaterte driveren (30-33 ish grader) på skjermkortet og cpu.. noen som har noen anelse om hva som er problemet her ? ganske sikker på at det ikke er hardware probs det er tolererbart å sitte å høre på det, er ikke så ille, men tenker at det ikke er sånn det skal være EDIT: når jeg er ikke på spill så øker temperaturen drastisk.. Endret 26. februar 2011 av Pewb Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Hva er det som er varmt? Skjermkortet eller Cpu? Om det er et kraftig og moderne skjermkort så er det kjent at både Amd 6970 og Nvidia 580 kan komme opp i temperaturer mot 100C noe kortene skal greie fint i perioder. Om det er cpu så har du sannsynligvis feilmontert kjøleren. Lenke til kommentar
MarcusCraig Skrevet 26. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2011 Hva er det som er varmt? Skjermkortet eller Cpu? Om det er et kraftig og moderne skjermkort så er det kjent at både Amd 6970 og Nvidia 580 kan komme opp i temperaturer mot 100C noe kortene skal greie fint i perioder. Om det er cpu så har du sannsynligvis feilmontert kjøleren. Cpu og skjermkort blir varme. har AMD 6950 som er ganske så kraftig og robust. men jeg lurer egentlig også mest på hvorfor det plutselig må bråke sånn.. gjorde ikke det før, til tross for temperaturstigninger etc Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Lenge siden du har gjort støvfiltere, vifter og kjølefinner rene for støv? Har du putta i noe som hindrer luftstrømmen? Har kjøleren på prossesoren løsna ? Slike elementære ting er da lett å sjekke. Lenke til kommentar
MarcusCraig Skrevet 26. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2011 Lenge siden du har gjort støvfiltere, vifter og kjølefinner rene for støv? Har du putta i noe som hindrer luftstrømmen? Har kjøleren på prossesoren løsna ? Slike elementære ting er da lett å sjekke. sjekket alt nå. vifta sitter fint, alt er rent (som sagt ny pc), ingenting som hindrer luftstrømmen heller:S Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Hva er det som oppnår 90C+ ? Du er rett og slett vimsete på dette punktet og greier ikke å gi oss en klar indikasjon på hvor problemet ligger, post noe alla : Cpu : 90 C Load. Gpu (skjermkort) : 50C i windows, 95C+ I spill. Hovedkort : 55C Uansett så anbefaler jeg at du demonterer kjøleren til cpu og sørger for at både riktig mengde gugge (det som smøres på cpu og som skal gi god kontakt mellom kjøler og cpu) og montering er riktig. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Det som bråker mest er som oftest skjermkortet og dette oppjusteres jo varmere det blir. Bluescreen skal dog ikke forekomme. Som sagt så må du forklare hva det er som blir varmt. Hvilke drivere er det du snakker om? Hvis dette blir for vanskelig kan du laste ned Open hardware monitor, starte et spill i noen minutter og legge ut skjermbilde i etterkant. Lenke til kommentar
MarcusCraig Skrevet 26. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) Cpu i windows: 37-40C ish Hovedkort i alt: 50C ish Cpu i spill: 50+C Gpu i windows: 37-40C ish Gpu i spill: 60C ish Oppdaterer hvis jeg ser noe mer når jeg gamer. vet at disse temperaturene er ok, men hvorfor bråker d da:P Endret 26. februar 2011 av Pewb Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Husket termisk pasta på cpuen ? Bluescreenen kan ha kommet av at noen av pc komponentene ble ekstremt varme. Last opp BSOD rapporten her, så kan hvertfall noen kikke på den Lenke til kommentar
MarcusCraig Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 (endret) etter å ha spilt en stund starcraft er skjermkortet 70C, cpu 50C +, HK 50C +. og ja, jeg har termisk pasta på cpu og kjøler. hvordan finner jeg BSOD rapport ^^, ? Endret 27. februar 2011 av Pewb Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Rapporten skal som regel ligger her: Datamaskin -> Lokal Disk (C:)-> Windows -> Minidump Bare pakk den inn i winrar eller noe sånt å last den opp her, så kan noen som kan me dei rapportene kikke på den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå