Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Ny trådløsruter - problem

Anbefalte innlegg

Hei. Kjøpte meg ny trådløsruter idag fra D-Link, som jeg har byttet ut den gamle 3com trådløsruteren som hadde sluttet å virke.

Problemet jeg har er at jeg også har en D-Link gaming ruter i stuen (uten trådløs nett), og når jeg har begge disse koblet til modemet så virker ikke den trådløse. Legger ved et bilde for å illustrere hvordan oppsettet mitt er. Er det konflikter fordi begge ruterne er fra samme produsent og bruker noe av de samme adressene?

EDIT: Når bare den trådløse er koblet til modemet så funker den trådløse.

post-185409-0-89901100-1298735211_thumb.png

Endret av grovetussen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan godt være at adressene er problemet her.

Skjekk begge routerne har f.eks. 192.168.0.1, så kan du forandre den til 192.168.1.1

Disse to adressene er ganske standard å ha når routerne kommer fra fabrikk, så sjansen er ganske stor for at dette er problemet.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Hvis "modemet" ditt er et routermodem, så kan du sette opp begge routerne som aksesspunkt.

Da får du hele nettverket på felles LAN (deling av ressurser). I tillegg slipper du problemer med dobbel NAT.

Du setter en router opp som aksesspunkt (og switch) ved å gi den adresse i samme subnett som routermodem.

F.eks 10.0.0.200. Slå så av DHCP LAN i router og koble routermodem i LAN på router.

Lenke til kommentar

Fant ut av det til slutt i går, satt opp trådløsruteren først med kun den koblet til pcen, så koblet jeg den fra, og koblet til den andre ruteren jeg hadde fra før, og inne i oppsettet kunne jeg gjøre den om til en switch. Når jeg gjorde det så koblet jeg det sammen som det var fra før, og voila, det funket som det skulle, til info hvis noen andre skulle lure på det samme :)

For øvrig så har den nye trådløsruteren utrolig bra rekkevidde, Dlink DIR-635, med 3 antenner og gode greier :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...