Gå til innhold

Hvor mye alkohol skal til for å ødelegge?

muummi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenk litt logisk.. Det er ikke slik at dagens trening bare plutselig forgjeves på grunn av alkohol. Når du trener så påfører du kroppen stress, for å bekjmempe stresset treningen påfører så må kroppen reapeare muskelfibrene som har blitt ødeleagt av treninegn. To ting skjer når kroppen reparerer, 1) du blir sterke, 2) muskelfibrene blir større.

Alkohol er gift for kroppen som du kanskje vet, og da er det aller mest viktig for kroppen å få ut giften før den begynner med å reparere musklene, men ikke missforstå meg, kroppen må alltid reparere musklene uansett.. Men når alkohol er i blodet må først kroppen kvite seg med dette før den gjør noe annet.

eneste konsekvensen for treningen er at kroppen bruker lengre tid på å repeare musklene og som gjør at musklene er ikke fult klar for å yte sitt meste til nestedags trening. Drikker du på lørdag skal det fint gå an å trene fult på mandag.. De virkelige konsekvensene kommer når du begynner å drikke på foreksempe mandag og skal trene på tirsdag eller drikker på onsdag og har en treningsøkt på torsdag og fredag. Hold alkoholen i helgene også kan du både røyke og drikke så mye du vil :D

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Tenk litt logisk.. Det er ikke slik at dagens trening bare plutselig forgjeves på grunn av alkohol. Når du trener så påfører du kroppen stress, for å bekjmempe stresset treningen påfører så må kroppen reapeare muskelfibrene som har blitt ødeleagt av treninegn. To ting skjer når kroppen reparerer, 1) du blir sterke, 2) muskelfibrene blir større.

Alkohol er gift for kroppen som du kanskje vet, og da er det aller mest viktig for kroppen å få ut giften før den begynner med å reparere musklene, men ikke missforstå meg, kroppen må alltid reparere musklene uansett.. Men når alkohol er i blodet må først kroppen kvite seg med dette før den gjør noe annet.

eneste konsekvensen for treningen er at kroppen bruker lengre tid på å repeare musklene og som gjør at musklene er ikke fult klar for å yte sitt meste til nestedags trening. Drikker du på lørdag skal det fint gå an å trene fult på mandag.. De virkelige konsekvensene kommer når du begynner å drikke på foreksempe mandag og skal trene på tirsdag eller drikker på onsdag og har en treningsøkt på torsdag og fredag. Hold alkoholen i helgene også kan du både røyke og drikke så mye du vil :D

Må takke for flott svar:) Men jeg mener å ha hørt at når man drikker alkohol så brytes musklene ned samt at testosteron nivået blir mindre, slik at hvis man drikker etter trening så vil man ikke bli like "sterkere" som man ville blitt hvis man hadde latt være å drikke etter trening. Men alt er vel med måte :p

Lenke til kommentar

Det er sant at testosteron nivået blir svakere (i den grad når du har alkohol i kroppen). Dette kan ses på samme måte som når du er beruset så har du forkortet hukommelse. Dette er jo bare når du er beruset, og så fort du har fått det ut fra kroppen fungerer alt som normalt, hukommelsen er normal og testerorne nivåene er normale. Om alkohol bryter musklene ned vet jeg ikke, men jeg nyter lørdagskvelden med et par gode kamerater enn tanke på kropp og helse :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...