Gå til innhold

DVI-MiniDisplay Port

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, signalet er digitalt og en Apple skjerm kjører samme oppløsning som du ville fått via HDMI/DVI. Kjøp en vanlig skjerm med HDMI/DVI du. Det holder i massevis.

DEALEXTREME har masse slike overganger fra Mini Displayport til en slikk å ingenting. Gratis frakt er det og. Jeg var så dum at jeg kjøpte min overgang på Eplehuset til 299 kr.

Endret av RastaXP
Lenke til kommentar

Det er ingen forskjell. Skjermene støtter en viss oppløsning uannsett, og både dvi/hdmi/displayport støtter dette. Merk DVI sender ikke ut lyd på samme kabel, men det gjør HDMI og tildels displayport. Har du Mac type 2008/2009 så gir ikke mini-displayporten ut lyd uansett (det gjelder både HDMI og displayport til displayport), det må du ha i separat kabel.

Lenke til kommentar

Skjermkabelen? Du kobler overgangen i Mac'en - fra Mini Displayport til HDMI/DVI (alt ettersom hva slags adapter det er), og kobler en HDMI/DVI kabel videre til skjermen.

Lyd ville jeg ikke kjørt til en pc-skjerm uannsett om den hadde støttet det eller ei. Koble heller til separate høytallere eller headset i jack-pluggen.

Evt. hvis du må ha lyd via skjermkabelen (Til eksempelvis HDTV) finnes det overganger fra Minidisplay port med en egen USB plugg som du setter i Mac'en i tillegg. Denne gir lyd gjennom HDMI kabelen du kobler i overgangen.

Lenke til kommentar

Poenget er at jeg IKKE har mini display men DVI, derfor må jeg enten kjøpe adapter fra DVI til mini display eller DVI til HDMI, eller finner jeg en skjerm som bruker DVI. Men jeg vil kjøpe en apple skjerm så derfor trenger jeg en adapter.

Lenke til kommentar

Aha, det skulle du jo sagt i utgangspunktet. Gikk utfra at det var mini displayport på Mac'en din. Nei, da er det enten DVI til DVI, eller DVI til hdmi. Ved dvi til hdmi trenger du ingen adapter, bare simpelthen en kabel med DVI i den ene enden og HDMI i den andre.

DVI til mini displayport finnes her: DVI to minidisplay converter Hvis du absoulutt skal ha egen Apple skjerm. Du kan sikkert finne den billigere på Ebay, men det er en ganske dyr løsning. DVI til Minidisplay er dessverre ikke like vanlig som Minidisplay til DVI.

Lenke til kommentar

Da fikk vi svar på det:D Fy faen den converteren er sykt dyr, skal prøve å finne en på Ebay(Y). Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg vil ha Apple skjerm, det er jo så mye annet man kan kjøpe for mye mindre, tenker på å finne en på Ebay, tenker også på å kjøpe en 30" Apple skjerm på Ebay. Hvordan vil det funke?

Lenke til kommentar

Skjerm på Ebay blir antageligvis svindyrt. Tenk på toll, moms og shipping. I tillegg er du ikke under samme fantastiske forbrukerlover for reklamasjon som i Norge.

Det finnes mange gode skjermer av andre merker med minst like god spesifikasjoner som Apple sine, om ikke bedre for mindre pris. Da trenger du jo heller ikke å kjøpe denne converteren. Hva slags bruksområde gjør at du absoulutt trenger en Apple skjerm? Det burde du spørre deg selv om. Fint design skal de ha for, men ellers ser i allefall ikke jeg hvorfor man skulle punge ut ekstra for en skjerm med eple på.

Lenke til kommentar

Jeg redigerer mye bilder, er ikke pro enda, men jeg kommer meg. Jeg redgerer også musikk, mikser sanger, redigerer innspillinger osv. Jeg liker å ha mange vinduer åpne samtidig, men det er ikke så greit på en 15" skjerm. Er også litt film entusiast har verken tv eller dvd spiller så jeg setter pris på en god skjerm, ikke noe under 27":p Jeg tar imot alle forslag !!

Kan jo prøve å finne på Finn slipper jeg toll :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...