Gå til innhold

Lav hastighet på ny WD My Book Live

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettop kjøpt meg en WD My Book Live med 2TB lagringsplass. Jeg er nå i gang med å overføre nesten 1 TB av filer (for det meste filmer og musikk) til den nye nettverkslagringsenheten min, men jeg får så skrekkelig lav overføringshastighet.

Jeg får faktisk bare 8 mb/s, dermed vil det ta nesten en uke å overføre alle filene mine. Noe må jo være feil, for det er altfor lav hastighet.

Hva er galt og hvordan kan jeg fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står bare 8 mb/s, jeg er ikke sikker om det er bits eller bytes, men jeg regner med at det er bytes det er snakk om.

Jeg har Gigabit router og hovedkortet på den selvbygde PCen min støtter også Gigabit ethernet. I følge WD skal NASen prestere 100 MB/s, noe som jeg ikke anser som særlig sannsynlig for meg, men 8 MB/s virket litt vel tregt synes jeg.

Dette er snakk om skrivehastighet, men alikevel...

Lenke til kommentar

Har prøvd det, det fungerte ikke.

Er det noen måte å teste om PCen min har Gigabit ethernet aktivert? Jeg gikk på enhetsbehandling og endret dupleks intillingene fra automatisk til 1 Gp/s full duplex, men ingenting har forandret seg.

Har prøvd nye ethernet kabler, noen jeg VET støtter Gigabit, ingen forskjell.

Lyset på baksiden av NASen min som indikerer hvilken type aktivitet den har, viser ALDRI grønt, som indikerer 1000 mb/s, bare gult. Jeg har prøvd alt jeg kommer på og begynner å bli fryktelig irritert, spesielt siden jeg ikke kan returnere varen fordi jeg kjøpte den fra Amentio.no.

Den høyeste lesehastigheten jeg har fått fra NASen er 1.5 mb/s, noe som ikke holder til å se 720p MKV filer uten ufattelig mye lagg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...