andgob Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 lurer på en ting. jeg har 2 harddisker fra før, men jeg vil gjerne ha en til, men siden jeg ikke har noen raid kontroller på hovedkortet mitt har jeg planer om å kjøpe en, og siden jeg ikke har så mye penger så vil jeg ha en billig en. fant denne på komplett: http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...73&AvdID=1&s=sc da lurer jeg på: passer den RAID kontrolleren til DENNE harddisken? og hva er egentlig forskjellen på RAID 0 og RAID 1 ?? EDIT: eller ville det vært bedre å kjøpe en vanlig IDE kontroller. f.eks DENNE isteden, skal jo egentlig ikke ha raid, skal bare ha flere harddisker Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 ja. men husk at du må ha to helt like disker. dvs to av de der 200gb diskene. har du det? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Raid 0 - filene dine blir spredd og fordelt på 2 stk HDD. Ved load så tar HK filene samtidlig fra 2 stk HDD'er. Dette betyr i praksis at søketiden blir halvert ift 1 stk HDD. Raid 1 - her legges alle filene likt på begge HDD'ene. Alt kjøres prallelt. Søketiden er lik 1 stk HDD. Her vil også PC'en si i fra når de to HDD ikke er 100% lik. Dette systemet brukes for det meste i firmasamenheng hvor sikkerhet er svært viktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå