Gå til innhold

Ny gaming pc, selvbygg ca 9000

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny pc, og jeg lurte på hva dere syntes om mitt foreløpige oppsett.

CPU

HK

GPU

Cpu kjøling

PSU

Optisk drev

Kabinett

RAM

HDD

Skjerm

Win7

Trådløst nett

Mus+musematte

Tastatur

DVI-kabel

Totalt 9 215 kr

Det jeg lurer litt på, er om jeg burde gå for A50, A70, H50, eller en annen kjøler? Jeg skal game, og mest trolig overklokke. Hva syntes dere? Det er basert på Black Refinery, så resten skulle passe bra. Takker for svar.

Mvh Eiik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde heller gått for:

AMD Phenom II X4 965 125W Black Edition

Eller:

AMD Phenom II X6 1055T 125W (Sistnevnte til overklokking) har klart fint 3.36 Ghz på denne.

Selv bruker jeg consair A50 som kjøler, og har lagt til 2stk 12cm vifter ekstra, og tempraturen er rundt 40-50 grader. Så ja en A70 burde holde greit.

Hvis du har råd eller lyst kan du vurdere AMD Phenom II X6 1090T Black Edition som igjen er ennå bedre, muligens den har litt mere å gå på.

Nå spørs det om ram brikkene vil fungere med AMD hovedkort. sjekk mot ASUS.

Hadde heller gått for en skjerm med HDMI eller Displayport og skjermkort som har dette hvis jeg kjøper noe nytt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg går for 1055T, da jeg bare må overklokke litt for å få den like god i spill som 965, og den har jo flere kjerner. Til kjøling går jeg for H50, da den og A70 er priset tilnærmet likt hos dustinhome(A70 er litt dyrere). Jeg sjekket rambrikken, og de passet. Etter hva jeg har lest så leverer Hdmi og Dvi like bra signal så jeg går for Dvi-skjermen. Det følger med en adapter fra mini-hdmi til hdmi med skjermkortet, så da har jeg mulighet for hdmi.

Edit: Hva vil være lettest å overklokke av 955 og 1055T? Hvor lenge vil en 955 henge med i forhold til 1055T?

Endret av eiik
Lenke til kommentar

Edit: Hva vil være lettest å overklokke av 955 og 1055T? Hvor lenge vil en 955 henge med i forhold til 1055T?

Er det noen som vet? Hvordan vil en stasjonær yte i forhold til en bærbar? Og er det mye forskjell på en stasjonær til 4000 og en til 6000?(Bare komponentene)

Edit: Vil en Noctua nh-d14 passe inn i kabinettet? Vil den i tilfelle gå borti RAMen?

Endret av eiik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...