sepiasunday Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Bygde meg en ny pc rundt juletider. Blu-ray spiller og en hd kom fra en eldre Asus Pundit jeg hadde, noe jeg nevner fordi problemer jeg hadde med den er ganske like til de jeg har i dag. Specs: Intel Core i5 - 760 @ 2.8 ghz 4 gb (2x2) Corsair XMS3 Windows 7 64bit Home Premium Radeon HD 5850 500w psu Samsung 1tb Samsung 2tb Alle komponentene er huset i et http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=5ZXNY7PhYJ7jsULv kabinett/barebone. Nå har jeg akkurat gjort en helt ren installering av windows med formatering av begge harddiskene hvor windows ligger på 1tb disken. 2tb disken finner ikke windows, biosen finner den dog men et problem som ikke er altfor viktig akkurat nå. Det eneste som er installert på maskinen nå er Firefox, drivere til skjermkort etc har jeg kun tatt via windows update. Det som skjer ved oppstart er at POST går greit, Windows logoen kommer opp før jeg får en bsod av forskjellige kaliber, som oftest på dette punktet rebooter maskinen seg og jeg kommer til menyen med valg safe mode/vanlig. Her virker det nesten som om windows har gått inn en loop og den eneste måten jeg har fått det til å fungere på er å sette inn windows disken og via den gjøre en system restore. Rebooter jeg maskinen går det som oftest greit å komme til windows igjen uten problemer, setter jeg den i sleep har jeg ingen problemer men skrur jeg den av begynner hele syklusen på nytt. Jeg har formatert en god del ganger nå og forsøkt å se om det var noe på den fronten men alt går smertefritt. BIOS er oppdatert, chipset driver vil noen ganger installeres, andre ganger får jeg beskjed om at den ikke var installert ordentlig. Problemene er de samme både før og etter at jeg flashet biosen. Noen som har idéer? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå