Gå til innhold

audigy2 problmer


Anbefalte innlegg

heisann,

jeg kjøpte med et audigy2 lydkort i dag. når jeg skal installere drivere til den vil den ikke tillate meg å installere wdm drivere. Dette gjør at jeg får ikke lyd. Når jeg formatere og forsøker igjen så henger den på 95% mens det står "updating windows driver, this might take a while, please wait". Jeg har ventet langt over 30 min og ikke noe skjer. Jeg har et asus 875 deluxe hk, radeon 9800 pro gfx kort. 512 ddram og kjører xp pro. Jeg fatter ikke hva som er problemet. Jeg har også prøvd andre pci slotter men det fungerte heller ikke. har noen en løsning?

 

hilsen

fongogg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg testet kortet på et asus cl2 hk med xp og jeg kjører på en p3 733. Kortet fungerte fint. Ergo er jeg sikker på at det er noe med det nye hk jeg har. Noen forslag på hva det kan være? I bios er plug n play os enabled. ac97 er disabled, samt speech, og fire wire. Kan det være noe annet?

Lenke til kommentar

Har du forsøkt å oppgradere til siste versjon Bios? Jeg trur disse HK kommer med v 1006, det er rettet en god del feil ved rev 1007 og 1008.

 

Trur det er v 1008 som er den siste, dette finner ut under Bios update.

 

Det kan være at det er et problem dette og da har ASUS kanskje tatt dette med i siste rev av Bios.

Lenke til kommentar

Ok, nå har jeg klart å fikse problemet. Og det ble rå lyd!!

Det ser ut som det var en BIOS oppdatering som skulle til. Og det er ikke lett når man kun har en floppy til rådighet og xp som ikke har DOS.

 

Problemet mitt nå derimot er at jeg gjorde noe med biosen min (fordi jeg ble litt sinna, jeg dro ut strømmen fordi den ville ikke reboote når jeg bad den gjøre det), og får da en beskjed i oppstart at BIOS is not installed, og jeg får videre beskjed om at fasttrack ikke finnes. Kan noen hjelpe meg med det problemet?

 

Hilsen

Fongogg

Lenke til kommentar

Da må du resette bios (CMOS), det står forklaring i håndboka hvordan du skal gjøre dette. Så legger du inn Bios på nytt.

Vil anbefale deg å bruke ASUS Update (windows basert) i stedet for AFUDOS (DOS basert) osv.

 

Husk!!

Etter at du har oppdatert Bios så må du gå inn i Bios og lagre Bios før du restarter (rebooter). PC vil ikke starte før du har gjort dette. Det står noe om dette på ASUS sidene. Jeg trur du har lagt inn Bios riktig, men glemte å lagre Bios.

Lenke til kommentar

det er jeg klar over og selv om jeg får feilmelding om at fasttrack ikke finnes så booter pcen allikevel til windows. Kan det ha noe med en raid kontroller å gjøre? Den er disabled i bios fordi jeg kjører ikke raid oppsett men allikevel blir det oppdaget av hardware wizard hvergang. å installere drivere til den fungerte ikke av en eller annen grunn og samme feilmelding dukker opp ved oppstart. Fast track .... not found. Bios not loaded

 

fongogg

Lenke til kommentar

Om det er rett eller galt om man skal gå inn i bios og lagre etter oppgradering av bios så har dette ivertfall ingen negativ betydning.

 

Det som skjedde med meg var at den nye bios versjonen stilt om ALLE mine verdier til "default settings".

 

Ved oppstart av PC'en første gangen fikk jeg melding om at jeg måtte installere RAID driverne, selv om jeg ikke kjører RAID. Jeg kjører kun 1 stk S-ATA. RAID er også disablet hos meg.

 

Fasttrack husker jeg ikke hva hvar i farten.

Lenke til kommentar

Flotte greier!

så det du altså gjorde var å bare å "save and exit" ? og disablet du raid i ditt oppsett? For jeg lurer på om ikke det er løsningen på problemet det der. vet du hvordan man fjerne asus sitt boot up bildet også? Den dukket plutselig opp helt uten videre også

Det skal testes med en gang arbeidsdagen er slutt!

 

fongogg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...