Gå til innhold

Lian Li kabinett, hvilken strømforsyning er best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vill satset på enten Antec, Enermax, Fortron/Source eller Zalman. Disse har gjort det meget bra i tester, og er trygge kjøp. Hvis du ikke liker støy er absolutt en Fortron/Source med 120 mm. vifte et bra valg.

Skal mest sannsynlig kjøpe geforce fx 5600 pro 256ddr RAM

CPU: mest sannsynlig 3ghz barton

Hovedkort: mest sannsynlig dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl

(kunne trenge litt hjelp med hovedkort)

RAM: 512MB DDR.

Hvor stor strømforsyning trenger jeg til dette?

PS: skal kanksje legge inn en RAMbrikke til.

Lenke til kommentar

Jeg har selv en Antec TrueControl 550W og er strålende fornøyd med den.

Valgte den pga at TomsHardwareGuide anbefalte Antec True 480P, men jeg måtte bare en en som er enda litt tøffere.. :)

TrueControl 550W er kansje litt i det dyreste laget, men jeg vil nok anbefale (som også tidligere nevt) en Antec strømforsyning av ymse slag.

Lenke til kommentar

Skal mest sannsynlig kjøpe geforce fx 5600 pro 256ddr RAM

CPU: mest sannsynlig 3ghz barton

Hovedkort: mest sannsynlig dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl

(kunne trenge litt hjelp med hovedkort)

RAM: 512MB DDR.

Hvor stor strømforsyning trenger jeg til dette?

PS: skal kanksje legge inn en RAMbrikke til.

¨

Skjermkortet: Ikke anbefalt! Her bør du heller ta deg tid til å finne en butikk som fremdeles har Radeon 9500PRO eller Radeon 9700 igjen på lager.

CPU: Du sparer rundt 1000 kr. på å ta en XP2800+ istedenfor. Veldig liten ytelsesøkning her. Da legger du heller til 1000 kr. og kjøper Radeon 9700PRO på MPX.no.

Hovedkortet: Se andres kommentarer. Jeg vil anbefale Abit NF7-S eller Asus A7N8X Deluxe/GD.

Minne: 512 MB er nok per i dag for de flesta av oss. Hadde jeg hatt pengene ville jeg kjøpt 2x512 MB med en gang for å slippe å tenke på oppgradering senere. Da kjører du også dual-channel som fordobler minnebåndsbredden (ikke ytelsen av noe spesielt merkbar grad desverre).

Strømforsyning: Jeg ville ikke, for sikkerhetsskyld, gått for noe under 350 watt. Da har du litt å gå på også hvis du vil ha flere disker, større skjermkort eller lignende etterhvert.

Lenke til kommentar

Fortron/Sourzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz så stille at du sovner! (20dB(A))

Det hjelper med en Thermalright SLK-900 også med en Papst-3412NGM

den vifta gir 72.0m³/t. på 2300RPM med 28 db(A) (På full spiker!) den orginale Intel kjøleren (vifta) gir ca 70m³/t. på 3200 RPM men LYDEN!!!!!

48/54dB(A) DET ER GALSKAP!!

Jeg har nå ca 20dB(A) støy fra min P4 3.0GHz 800FSB ! Uklokket!

Dette betyr at du kan få din 2.6GHz under 20db(A),,, Og med:

14 dBA - SilenX 300 Watt PSU (Holder i massehvis men fås over 530W) fortsatt med kun 14db(A) burde bråkete maskiner være HISTORIE!!!.

Lars.

Lenke til kommentar
Jeg skal mest sannsynlig skaffe meg et Lian Li kabinett, men trenger strømforsyning. Vet ikke helt hvor jeg får tak i det.

Jeg har sett forskjellige strømforsyninger på microplex, men jeg vet ikke hvilken jeg skal velge.

Hold deg langt unna Lepont i hvert fall, såfremt du ikke liker støy.

Lenke til kommentar
Jeg vill satset på enten Antec, Enermax, Fortron/Source eller Zalman. Disse har gjort det meget bra i tester, og er trygge kjøp. Hvis du ikke liker støy er absolutt en Fortron/Source med 120 mm. vifte et bra valg.

Jeg hater støy, og kunne tenke meg så støysvake løsninger som mulig. Men hvordan funker egentlig den 120mm-vifta fra Fortron? Har det ikke noe å si at vifta er inne i kabinettet?

Lenke til kommentar

Jeg hater støy, og kunne tenke meg så støysvake løsninger som mulig. Men hvordan funker egentlig den 120mm-vifta fra Fortron? Har det ikke noe å si at vifta er inne i kabinettet?

Det er selvfølgelig ikke ideelt å blåse varmluft inn i kabinettet, men det skal visstnok ikke være noe problem ifl. brukere her på forumet, spørsmålet har vært oppe før.

Lenke til kommentar

Fortron/Source og litt oppklainger!

Den blåser IKKE inn i kabinettet MEN vifta på PSU'en er IKKE plassert BAK på PSU kabinettet slik som ER vanlig den ligger (vannrett -altså inne i pckabinettet) ! Dermed vil støyen reduseres og med NoiseControl av vifta i tillegg blir dette en billig og svært støysvak løsning.

Fortron/Source på 300 og 350Watt produserer ca 20dB(A) "svak hvisking"

Lars.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...