Gå til innhold

Arbeidsavklaringspenger og lån

dannyboy92

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva trenger du bilen til? Og hvordan skal du betale det tilbake igjen når du går på AAP? Du kan jo ende opp som uføretrygdet og i det hele tatt :).

Når du er 18-20 år som jeg ser du er, så vil jeg si at nei, det er mer eller mindre umulig, du har nemlig ingen inntektshistorikk, har ikke hatt jobb før osv. Her må du isåfall få familie til å stille med sikkerhet for lånet.

Så får de veie opp hvorfor det er viktig for deg å få bil.

Lenke til kommentar

AAP er ca 10000,- i måneden etter skattetrekk, ikke 14K. Så med mindre du har status som ung ufør eller noe slikt, så veit jeg ikke helt.

Det kommer vel an på hva en har tjent før? Mener en jeg kjente hadde nærmere 20000,-...

Lenke til kommentar

TS må se på hva han har igjen av "inntekten" etter at alle faste utgifter er betalt. I tillegg må han se på driftsutgifter til bil (drivstoff, årsavgift, forsikring, vedlikehold etc).

Sikkerhet i bil krever også full kasko (dyrt) og atbilen ikke er for gammel (i løpet av lånets løpetid).

Lenke til kommentar

AAP er ca 10000,- i måneden etter skattetrekk, ikke 14K. Så med mindre du har status som ung ufør eller noe slikt, så veit jeg ikke helt.

Det kommer vel an på hva en har tjent før? Mener en jeg kjente hadde nærmere 20000,-...

Japp, det har du helt rett i, men trådstarter er 18 eller 19, mao ingen opptjeningsår :).

Lenke til kommentar

Minste ytelsen på AAP er 2 G:

2* 75641= 151282

151282/260= 581.85 = 582

582*10= 5820 pr. meldekortperiode * 2 perioder= 11. 640 som man får i måneden.

I tillegg til dette kan man også få tillegg.

Hvis det er dette bruker får i stønad ville jeg vært litt skeptisk med å kjøpe bil. Mange utgifter som er forbundet med bil, og alt i alt kan dette føre til svært dårlig økonomi.

Uansett vil jeg tippe at bruker er i den risikosonen som gjør at banken ikke vil gi han et 100% finansiert billån på 50. 000 kroner.

Lenke til kommentar

Minste ytelsen på AAP er 2 G:

2* 75641= 151282

151282/260= 581.85 = 582

582*10= 5820 pr. meldekortperiode * 2 perioder= 11. 640 som man får i måneden.

I tillegg til dette kan man også få tillegg.

Hvis det er dette bruker får i stønad ville jeg vært litt skeptisk med å kjøpe bil. Mange utgifter som er forbundet med bil, og alt i alt kan dette føre til svært dårlig økonomi.

Uansett vil jeg tippe at bruker er i den risikosonen som gjør at banken ikke vil gi han et 100% finansiert billån på 50. 000 kroner.

Jeg får også 4300 utenom AAP i mnd, som jeg ikke må skatte av. Altså bidrag(2000) bostøtte(2300).

Har kunn 5000 i utgifter pr mnd. Husleie (4500) og Treningsstudio (395)

Endret av dannyboy92
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...