Gå til innhold

Ny PC, men hva skal jeg gjør?

Anbefalte innlegg

Idag har jeg et miditower fra cheftech, noe av det beste jeg noen gang har hatt. Problemet er at nå må jeg flytte pc'en utifra arbeidsrommet og inn i stua. Vil egentlig ha et lite kabinett, noe alla barebone, men kunne tenkt meg å ha et standart atx hk...

Noen som vet om noen små som jeg kan bruke? (andre enn barebone)

Trenger plass til 1xagp, 2xpci, 1xcdbrenner, helst 3xdisker

Tips til hovedkort evt andre ting jeg trenger?

PS: Dersom jeg finner den perfekte løsning har jeg et forholdsvis stort budsjett (under 25000)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med dette kabinettet? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...ARTNR=PC9400USB

Putt inn et Pentium 4 system med 800 Mhz bus. Asus eller Abit Hovedkort med i875 eller i865 brikkesett. 2*512 MB Twinmos 3200 Winbond RAM. En WD Raptor s-ata disk til system, en WD 250 Gb disk til Data. Skjermkort etter behov. F.eks. Ati Radeon 9700/9700Pro. En brukbar Dvd brenner osv. Kanskje et bedre lydkort og en god LCD skjerm. Da skulle du ha brukt opp budsjettet, og ha et knall system som er pent og greit i stua. :smile:

Lenke til kommentar
Hva med dette kabinettet? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...ARTNR=PC9400USB

Putt inn et Pentium 4 system med 800 Mhz bus. Asus eller Abit Hovedkort med i875 eller i865 brikkesett. 2*512 MB Twinmos 3200 Winbond RAM. En WD Raptor s-ata disk til system, en WD 250 Gb disk til Data. Skjermkort etter behov. F.eks. Ati Radeon 9700/9700Pro. En brukbar Dvd brenner osv. Kanskje et bedre lydkort og en god LCD skjerm. Da skulle du ha brukt opp budsjettet, og ha et knall system som er pent og greit i stua. :smile:

Jeg har tittet litt på den kassen.... ser fin ut, iallefall ganske fin i forhold til et barebone system...

Har idag 4x512 3200 ram og 3 250 disker... så det slipper jeg å bruke penger på.. primært trenger jeg hovedkort, cpu, power, kasse osv evt nytt skjermkort (har et ti4600)

Lenke til kommentar

Fra komplett

Abit IC7-G Hovedkort S478/800mhz, SATA

- I875P, ATX,GbLAN,Dual-DDR,Firewire,Raid

Intel Pentium 4 2.8 GHz PC800

- Socket PGA478, 512kB "Northwood"

Kr 4745.00

Fra Microplex.no

Fortron/Source strømforsyning, 350W, ATX

- med 12 cm. vifte

Lian Li PC9400USB

Tror jeg ville vente litt med og bytte skjermkort.

Cpu-kjøler vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...