Gå til innhold

Prisen på RAM???

eskarls

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisen har steget veldig ja. En stund steg den enormt på få dager. Men det virker som om det har roet seg ned nå. DDR500 modulene på markedet, det vil sikkert få en slik reaksjon at minnepriser for under DDR500 synker. (gradvis, merk deg det ordet.. Nettbutikkene setter ikke prisen ned et stort hakk med en gang. De gjør de i takt med hvor mye de selger... Dessverre.. :( )

Hørte et sted at neste etter DDR500 trolig vil måtte være et helt steg opp til DDR2 av en eller annen grunn. (husker ikke hvorfor).. Eller så var det etter DDR533... Noen som har mer peil enn meg på dette? :shrug:

Mvh,

Joachim F.

Lenke til kommentar

Hør på overLoad, har nok mer rett enn meg (jeg er fjortiss! and proud of it.. :lol: ).

Men trodde da største grunnen til prisstigningen var fordi JEDEC for ikke så altfor lang tid siden standariserte 400mhz DDR ram...? Eller tar jeg grundig feil?

Mvh,

Joachim F.

Lenke til kommentar
Hørte et sted at neste etter DDR500 trolig vil måtte være et helt steg opp til DDR2 av en eller annen grunn.
Ja, riktig det. Det er et eller annet med hvordan brikkene er byggd opp som gjør at de ikke kan kjøre raskere en 250MHz (500MHz DDR)
Lenke til kommentar

Prisoppgangen har i tillegg til etterspørsel kontra produksjon sin årsak i lavere kroneverdi i forhold til andre lands valuta.

Da vi hadde sterk krone var det billigere å handle utenlands, og når krona svekkes blir det dyrere.

Tror nok at dette er noe av forklaringen. :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...