eskarls Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Noen som har noen formening om prisen på ram kommer til å synke den nærmeste tiden? Prisen er vel ganske høy nå for en 512 mb brikke...eller tar jeg feil?? tenker da på 400 mhz brikker! Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Prisen har steget veldig ja. En stund steg den enormt på få dager. Men det virker som om det har roet seg ned nå. DDR500 modulene på markedet, det vil sikkert få en slik reaksjon at minnepriser for under DDR500 synker. (gradvis, merk deg det ordet.. Nettbutikkene setter ikke prisen ned et stort hakk med en gang. De gjør de i takt med hvor mye de selger... Dessverre.. ) Hørte et sted at neste etter DDR500 trolig vil måtte være et helt steg opp til DDR2 av en eller annen grunn. (husker ikke hvorfor).. Eller så var det etter DDR533... Noen som har mer peil enn meg på dette? Mvh, Joachim F. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 For oss som har levd flere sommrer enn fjortisene så er det et helt vanlig fenomen at prisen på ram faller frem til juni, juli og da stiger den hele tiden frem til Desember til at den begynner å falle. Ikke forvent noen prisnedgang. Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Hør på overLoad, har nok mer rett enn meg (jeg er fjortiss! and proud of it.. ). Men trodde da største grunnen til prisstigningen var fordi JEDEC for ikke så altfor lang tid siden standariserte 400mhz DDR ram...? Eller tar jeg grundig feil? Mvh, Joachim F. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Den siste mnd har RAM prisene steget og det vil de fortsette å gjøre fremmover. Grunnen til dette er at etterspørselen er større en det de greier å levere. Corsair PC3200LL 1024 mb har steget med 500,- i den siste mnd. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Hørte et sted at neste etter DDR500 trolig vil måtte være et helt steg opp til DDR2 av en eller annen grunn.Ja, riktig det. Det er et eller annet med hvordan brikkene er byggd opp som gjør at de ikke kan kjøre raskere en 250MHz (500MHz DDR) Lenke til kommentar
espinoza Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Prisoppgangen har i tillegg til etterspørsel kontra produksjon sin årsak i lavere kroneverdi i forhold til andre lands valuta. Da vi hadde sterk krone var det billigere å handle utenlands, og når krona svekkes blir det dyrere. Tror nok at dette er noe av forklaringen. :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå