Tommelom Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Jeg lurer på hvordan jeg skal få minnepluggen min til å boote inn i dos? Jeg prøvde med å kopiere alle filene fra en dos-diskett til minnepluggen og stilte inn "Boot from usb-hdd" i bios (var det nærmeste jeg fant), men da fikk jeg bare "corrupt hd" under oppstart. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Werewolf85 Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Du får ikke brukt en minneplugg i dos, og enda mindre bootet fra den. Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Synes jeg leste at de? hadde laget usb-driver for dos.... Men poenget var vel å boote maskina (fra bios).... Har tilgode å se en bios som støtter det.... Lenke til kommentar
pichashu Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 minnepluggen må støtte det og bli bootet fra. Jeg måtte installere win98 og så installere programvaren for pluggen og da først fikk jeg tilgang til å formatere den som en dos oppstarts diskett. jeg har twinmos 128 mb og den fungerer supert, jeg har kvittet meg med floppyen lykke til Lenke til kommentar
pichashu Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 biosen må selfølgelig støtte det og boote fra usb hdd eller lignende men det sa han at den gjør.. alle nye hovedkort støtter det så vidt jeg vet Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Joda, man KAN boote fra usb-minneplugger som flere over pressiserer. Og hk mitt støtter usb-booting. Må jeg virkelig ha win98 for å kunne konfigurere den? Det må da være mulig i XP også på en måte. Har ikke win98 på noen maskiner, så det er ikke et alternativ. Om minnepluggen støtter booting vet jeg ikke. Åssen finner jeg ut det da? Har en 16 mb Siemens Memorybird. Lenke til kommentar
pichashu Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 How to Boot from the USB Memorybird (16M/64M/128M/256M): Verify your BIOS does support the booting from USB Devices with the Bulk-Transport-Protocol: - Plug the Memorybird and run the BIOS Setup - on the Advanced System Configuration setup page enable the USB Legacy support. - exit Setup and reboot the system to recognize the Memorybird as USB Legacy Device - on the Boot Options setup page check the Hard Drive Boot Sequence section - if you see the Memorybird, select it as the boot device - if you dont see any Memorybird listed in the Hard Drive section your BIOS obviously does not support booting from USB devices. For the new systemboards D121x, D132x, D138x, D142x, D144x, ... (... heisst 'und folgende') there is a BIOS available, fully supporting the Memorybird. 1) Create a Windows98 DOS Boot Diskette by running W98DosBootUSB.EXE 2) Plug in the USB Memory Bird and ensure the BIOS recognizes it during POST 3) Boot the Windows98 DOS Boot Diskette 4) Find the MemoryBird's drive assignment. 5) For example if the Memorybird is configured as drive C: Type "SYS C:" - this will create a DOS Boot image on the Memorybird. 6) Remove the Win98 Boot diskette and restart the system. 7) Next the system will boot Win98 DOS from the USB Memorybird. -------------------------------------------- her er en måte å gjøre det på uten å ha win98 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå