Gå til innhold

FPS i spill

MeG^

Anbefalte innlegg

lure på ein ting her:

leste en annen artikkel her for eit par dager siden om Hz og FPS og lurer på følgende:

1) så lenge du ikje har VS Alltid av så kan en ikje få meir FPS enn ka skjermen har Hz (120Hz = 120FPS), men koss i h... kan ein då få 120 til 320 FPS i Quake3 og lignende spille når nettsteder tester skjermkort, prosessorer, hovedkort OL.... :?:

:?: :?: :?:

Duron 750@1001 (143fsb)

EPoX 8KHA+

256DDR PC2100 cas2 (TT-cooled)

Asus Geforce2 Pro 64DDR tv-ut (TT-cooled)

Alpha PAL8045

[ Denne Melding var redigert av: MeG^ på 2002-02-02 21:34 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde at ved 60Hz så var maks det menneskeøyet klarte å registrere var 30fps - selv kjører jeg 1024x768 i 130hz (kan dra den opp til 190hz, men skjermkortet klarer ikke mere) (i cs så ligger selve cs på 40-50fps) og det hele glir sikkelig jevnt - men uansett så er mer hz på skermen bare sundt for øyet - folk flest får vondt i hodet vad 60hz - alt over 85 er bra, men allt over 100 er topp! :smile:)

Lenke til kommentar

Hmmmmm

Kan ikke skjønne hva FPS har og gjøre med HZ

Kjører en 19" i 1024x768x85 i UnrealTournament med ett "gammelt" V5-5500 kort....average på 125 fps !

Har "tweaket" litt i UT og for og få fps høyere seff...men ikke noe hardware tweaks

/jan

Lenke til kommentar

det har med Vertical sync å gjere, den synkroniserer Hz`en med FPS`en, men visst du skrur den av får du så mangen FPS at grafikken flimrer sånt at bildekvaliteten blir ELENDIG.....

eg lurte derfor på om det går ann å ha ein mellomting, asså spnt at du kunne velge selv hvor mangen fps du ville ha (seff ikje meir enn ka pc`en takle da).

PC`en min har 318FPS i Quake 2 visst eg har VS av, har eg den på har eg 85 FPS (samme som Hz`en).

men har eg av VS, blir kvaliteten dårlig, så kunne det gått ann å velge at du ville ha 150 fps f.eks??

Lenke til kommentar

nai

sette eg max_fps til 100 så får eg bare 85 fps fordi eg bare har 85hz

men visst eg kjøre Q3 får eg 125+ FPS, veit ikje kossen eg kan sette av den maxen, så eg har bare 125, men det holder stort.

tror eg kommer fram til at det er bare noen spill som kjører på det med VS, skjønner ikje det der

:?: :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...